Z podstaty věci totiž neexistuje jediná objektivní metodika, která by spolehlivě rozsoudila kvalitu 3D obrazu na různých grafických kartách, s různými softwarovými ovladači a v různých hrách. Jakákoliv změna předcházejících parametrů a výsledek může být úplně jiný. Nehledě na to, že konečným hodnotícím prvkem je lidské oko, potažmo lidský mozek a to je všechno, jenom ne přesný nástroj. Nehledě na to, že statický obraz a obraz v pohybu může přinášet řadu překvapení (anomálií).
V aktuálním testu kvality 3D obrazu ve hrách, který je na FiringSquad, na to šli opravdu od lesa. Testované karty totiž tvořila NVIDIA GeForce 7900 GTX 512 a nějaká "zatím neohlášená" karta ATI (jelikož vypršelo NDA, tak můžeme napsat, že šlo o RADEON X1950 XTX). Další informace říká, že kontrolní panely v ovladačích byly ponechány na defaultním (základním) nastavení. Patrně proto, že drtivá většina uživatelů se v nastavení pro jistotu nehrabe. Testované aplikace a hry jsou v tomto případě 3D Mark 06, Half-Life 2 a Call of Duty 2. Co se týká výsledků, tak ty by tímto "zatím neohlášeným" produktem ATI neměly být ovlivněny, protože pro všechny X1900 XTX, X1900 XT/GT a X1800 se používají stejné metody vyhlazování/zaostřování obrazu.
Výsledky jsou podle FiringSquad následující. V Call of Duty 2 bodovala spíše NVIDIA. Zaostření textur pozorovaných pod velkým úhlem (16xAF) má lepší, 4x antialiasing také přináší lepší kvalitu na NVIDII. Jsou ale případy, kdy přináší 4xAA Adaptive na ATI lepší výsledky, než NVIDIA 4xAA Transparency na NVIDII. Stejné výsledky co se týká anizotropního filtrování (16xAA) si připsala NVIDIA v Half-LIfe 2. Z nějakého důvodu se část objektů při tomto nastavení na ATI ztrácí (třeba drobné konce větví stromů). Nepatrně lepší je NVIDIA v renderování pletiva drátěného plotu. Minimální rozdíly byly vidět v 3D Marku 06. Tam výsledek autoři nechávají na každém jednotlivém pozorovateli, protože těžko hledali rozdíly (jestli to nebude tím, že jde o benchmark, u kterého se tak dříve tak často podvádělo). Na závěr ještě video z ATI a NVIDIE, u které docházelo k problikávání textur.
23. 8. 2006 17:17 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Které grafické karty produkují lepší obraz? ATI nebo NVIDIA? Kdo má lepší vyhlazování zubů a kdo lépe zaostřuje textury? V pravdě tradiční, leč ošemetné otázky.
zdroj: FiringSquad