Srovnání DX11 vs. DX9 v Colin McRae DiRT 2
zdroj: tisková zpráva

Srovnání DX11 vs. DX9 v Colin McRae DiRT 2

25. 11. 2009 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Kvůli implentaci DX11 PCčkovou verzi stihl odklad. Byla to výmluva anebo hru skutečně dělá hezčí?

Codemasters své závody Colin McRae: Dirt 2 na PC zdrželi kvůli implentaci nového DirectX 11 do vlastního enginu Ego, na kterém hra běží. V nové verzi prý podporuje všechny hlavní přednosti nového rozhraní DX11 - hardwarové tessellace používá na renderování detailnějších modelů diváků nebo látky (poutačů, vlajek atd), změn k lepšímu prý doznala také vodní hladina, kterou má zdobit víc vlnek a cákanců atd.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
obrázek z DirectX9, po najetí myši DX11

Pokud se ale podíváte na přímé srovnání, které jako vždy pořídili kolegové z německého serveru PC Games Hardware, zjistíte, že žádná sláva to není - a jásat že naopak mohou ti, kteří si odklad PC verze od začátku vysvětlovali jako předem promyšlený podraz s často citovaným důvodem, že vyjde-li pirátská verze pro PC ve stejnou dobu jako konzolová plná verze, prodá se těchto kusů samozřejmě méně.

Ale to bychom tvůrcům možná křivdili: skutečně lze rozeznat poletující vlaječky ve větru, vodní hladina se skutečně má k světu a extra částice nebo polygony tu a tam rozhodně potěší.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
obrázek z DirectX9, po najetí myši DX11

Největší rozdíl mezi DX9 a DirectX11 pak je asi v nasvícení, které v nové verzi rozhraní působí světleji a také podstatně zostřuje hrany, resp. umazává určitý "blur".

Colin McRae: Dirt 2 vyjde pro PC začátkem prosince - více v našem zpravodajství:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Flashpoint 2 CZ a DIRT 2 PC u nás až příští rok  [24.11.2009 12:12 - jd]
Colin McRae DiRT 2 - technologický rozbor  [10.9.2009 14:14 - tomas_sulc]
Maringotka z Colin McRae Dirt 2  [3.6.2009 11:11 - levis]
První záběry z hraní Colin McRae DiRT 2  [7.5.2009 18:18 - levis]

zdroj: PCGH

Nejnovější články