Někteří výrobci grafických karet se rozhodli vyrobit modely GeForce 8800 GT také s 1 GB video paměti, namísto klasických 512 MB a 256 MB. Jsou to většinou v základu přetaktované, ale i nepřetaktované kusy, prodávané za vyšší cenu (aktuálně 7400,- Kč vs. 8500,- Kč), ale mají nezměněné jádro se 112 Shader Procesory, stejný počet 16 ROP výstupních jednotek, schopnost zpracovat 56 vzorků textur během jednoho průchodu, stejnou 256-bitovou paměťovou sběrnici, stejnou podporu pro DirectX 10 a tak dále. Čili rozdíl je opravdu jenom v té velikosti paměti. Otázka zní, jaký vliv má větší paměť na výkon?

Rozdíly jsou přísně individuální. Tím se míní to, že mezi 256 MB verzí a 512 MB verzí GeForce 8800 GT jsou výkony opravdu rozdílné. Může jít až o 109 procent i více, ale vždy ve prospěch 512 MB verze. Prakticky čím je rozlišení vyšší a nastavení antialiasingu a anizotropního filtrování pokročilejší, tím je na tom 512 MB verze lépe (a pokud by byla 256 MB verze rychlejší, jde o jasnou chybu měření). Kdežto rozdíly mezi 512 MB a 1024 MB verzí už tak velké nejsou a hlavně nejsou tak jednoznačné, jak ostatně dokládá to test na ExpReview. Na stejných frekvencích dokonce může být 1024 MB verze pomalejší o cca -8,5 procenta (v Lost Planet), ale také o +16,85 procenta (v Company of Heroes). Takže závěrem je nutno dodat, že investice do 1024 MB verze může být dost sporná.