Tato herní mašinka prý byla prezentována na letošním CESu a uvnitř se nacházel Core i7 procesor, 8GB RAM a grafárna od Nvidie. Tohle herní zařízení by mohlo vyrábět několik firem a software, který má platformu pohánět, údajně Valve poskytne komukoli, kdo na ní bude chtít hru vydat – bez jakýchkoli licenčních poplatků. Mělo by být přitom jedno, jestli je to hra na Steamu, Originu či na jiné službě.
Steam box prý umožní připojení celé řady periferií skrze USB, přestože k němu má být dodáván speciální ovladač. Jeden hezký patent na herní ovladač Valve od minulého roku drží, jak si všiml web The Verge. Cílem celého Steam boxu přitom je poskytnout producentům her PC mašinu s jasně danými specifikacemi na určitou dobu - HW specifikace by se prý každé tři, čtyři roky měly měnit.
Herní krabička od Steamu by měla rovněž využít tzv. Big Picture módu, což je pro televize určená verze Steamu a her na něm vycházejících. Tahle „věc“ byla představena loni na GDC a zatím ještě není veřejnosti k dispozici.
Valve prý svůj stroj odhalí na GDC příští týden nebo až v červnu na E3, i když článek na The Verge varuje, že jde o spekulace vydolované z několika zdrojů, které se mohou vzájemně křížit a skutečnost tak může být úplně jiná. Ostatně, když šéf Valve Gabe Newell v rozhovoru s Penny Arcade říkal, že pokud Valve bude muset prodávat herní hardware, tak bude, ale: „Nemáme důvod si myslet, že jsme v tom dobří. Je to spíše o to, že musíme dále inovovat, a pokud toho lze dosáhnout jedině tím, že budeme vyvíjet a prodávat vlastní hardware, tak to uděláme.“
Newell také řekl, že by byl raději, kdyby se produkci a distribuci herního hardwaru věnovaly firmy, které s tím mají zkušenosti a je to hlavní důvod jejich existence. Pro Valve je však inovace na poli distribuce her natolik důležitá, že když se žádná firma do inovací nepohrne, tak to holt bude muset udělat Valve.
Jsou to dosti opatrná vyjádření. Jakoby se Newell snažil naznačit, že k potenciálnímu vývoji herního hardwaru byla Valve donucena a kryje si záda, kdyby k tomu nakonec nedošlo. Přesto jsou však tyto spekulace velmi zajímavé. Potenciální Steam box se nezdá být konkurencí pro konzole, spíše by jen doplňoval nabídku možností, jak hry hrát.
Přesto však Steam box konzoli připomíná v tom, že nabízí tvůrcům na určitou dobu přesně dané specifikace a software s jasně danými pravidly, což by jim vývoj mělo značně ulehčit. A kdyby k upgradu HW specifikací mašinky docházelo dost často, aby to nebránilo vývoji her, které herní hardware testují až na maximum, tak by to mohlo PC hraní posunout zase o kousek dále.
Zvlášť, kdyby se za vývoj na tuto platformu opravdu neplatily žádné licenční poplatky a tvůrci nemuseli platit horentní sumy ani za dev kity, takže by riziko vývoje pro tuto platformu bylo mnohem menší, protože tlak na návratnost investice by byl rovněž menší. Až s těmito spekulacemi se letošní GDC stává akcí, kterou by měl opravdu sledovat každý hráč.