Radeony HD 48xx s 800 shadery v jádře
zdroj: tisková zpráva

Radeony HD 48xx s 800 shadery v jádře

11. 6. 2008 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Ani v AMD nezahálí a připravují menší monstra, alespoň po technické stránce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ani v AMD nezahálí a připravují nové grafické čipy ze série HD 48xx. Budou uvedeny pravděpodobně již příští týden a po technické stránce to budou menší monstra. Posuďte sami. Z uniknuvší prezentace vyplývá, že čip bude mít 800 unifikovaných shaderů v jádře. Tedy mnohem více, než měl Radeon HD 3870 z předchozí generace (konkrétně 320) a také více, než kolik jich bude mít GeForce GTX 280. Vnitřní mikro-architektury obou čipů jsou sice jen těžko porovnatelné, ale o něčem by to mohlo vypovídat. Radeon také bude podporovat DX10.1 a Shader Model 4.1, kdežto NVIDIA zůstala o něco konzervativnější s DX10.

O konkrétních výkonech se toho zatím moc neví. Ale dají se vydedukovat z pracovních frekvencí a navíc je AMD je uvedla v jedné z prezentací. ATI Radeon HD 4850 bude pracovat na 625 MHz (paměti GDDR3 na 1 GHz) a měl by mít hrubý výkon cca 1000 GigaFLOPS. Radeon HD 4870 bude pracovat na 750 MHz a jeho hrubý výkon by měl dosahovat 1200 GigaFLOPS. Opět, pro srovnání, Radeon HD 3870 měl na 775 MHz hrubý výkon 496 GigaFLOPS.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jedinou vadou na kráse je to, že obě karty mohou být v zájmu snížení nákladů na výrobu vybaveny pomalejší sběrnicí. u Radeonu HD 4850 bude prokazatelně jenom 256-bitová a ta by ho mohla brzdit ve vyšších rozlišeních. Oproti tomu NVIDIA tentokrát vsadila na 512-bitovou sběrnici, takže ve vyšším rozlišení má větší šance. A taky jí mohou těšit první, byť neoficiální benchmarky nových Radeonů, ve kterých si nevedou o moc lépe (10 a 20 procent), než předchozí generace karet GeForce (viz graf výše).
zdroj: OCWB

cappy

Nejnovější články