NVIDIA bude akcelerovat fyziku pomocí SLI
zdroj: tisková zpráva

NVIDIA bude akcelerovat fyziku pomocí SLI

21. 4. 2006 14:14 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Fyzika ve hrách vyžaduje ohromný výpočetní výkon, což je dáno množstvím kolidujících předmětů.

Jako první s možností počítání fyzikálních efektů souvisejících s grafikou (např. fluidní dynamikou) přišla ATI (prosinec 2005) u příležitosti představení čipu RADEON X1800 (X1900, viz Toy Shop demo). No v poslední době je aktivita vidět hlavně v táboře NVIDIE a je velmi pravděpodobné, že na trhu bude první právě ona. Její nejnovější počin nazvaný "NVIDIA SLI Physics" umožňuje počítat fyziku pomocí dvou grafických čipů propojených do páru, kdy speciální softwarový ovladač umožní, aby jedno GPU počítalo grafiku a druhé odlehčilo procesoru počítáním fyziky.
Z technického hlediska nejde o nic dramatického. Ani nejde o nic, co by již hráči neznali. Jedinou změnou jsou právě ty ovladače. I proto předkládá NVIDIA svoje řešení jako velký úspěch. Na Game Developers Conference (již tento víkend) bude novinářům představeno speciální benchmarkovací demo nazvané "BoulderMark" (tj. "BalvanoMark") s cca 15 000 valícími se kameny ve stylu Indiana Jonese, které ukazují počítání fyziky přes GPU v reálném čase. K dispozici už jsou i nějaké výsledky. Dvě GeForce 7900 GTX ve SLI dokáží fyzikou přeplněnou scénu v BoulderMarku vykreslit 64,5 fps, zatímco fyzika počítaná výhradně pomocí dvou jádrového cpu Intel Pentium 4 Extreme Edition na 3,46 GHz to zvládne rychlostí pouze 6,2 fps.

Analytici se proto domnívají, že evoluce na poli herní fyziky proběhne mnohem rychleji, než se předpokládalo. Strategie ještě není přímo zřejmá, ale vypadá to, že PhysX od AGEIA má budoucnost zajištěnou hlavně svým hrubým výkonem a množstvím kolizí, které dokáže zpracovat/simulovat zároveň. ATI se bude soustředit na "dynamické vyvažování zátěže" a hlavně na fyziku pro grafické efekty. A konečně NVIDIA půjde stejnou cestou jako AGEIA, ale bude se spoléhat na fyziku komplexní (tj. herní i grafickou), čemuž bude využívat výhradně svoje SLI Physics (to znamená vždy 2 nebo 4 GPU).

zdroj: TGDaily

cappy

Nejnovější články