Jak uvádí Kotaku, v Microsoftu se o zpětné kompatibilitě zatím jenom přemýšlí a neexistuje vlastně ani konkrétní cíl, k němuž by se směřovalo. V průběhu přednášky během Microsoft Build konference se šéfa vývoje Xbox One Franka Savage zeptal někdo v publiku, jestli je v plánu emulace Xbox 360 na Xbox One, což je podmínka umožňující fungování X360 her na Xbox One. Odpověď nebyla negativní, zároveň však nepřinesla konkrétní závěr:
„V plánu to máme (zpětnou kompatibilitu), ale naneštěstí jsme pořád ve fázi uvažování. Ukázalo se, že je pořádně obtížné emulovat věci z PowerPC, aby fungovaly na X86 architektuře. Nemůžu tedy nic oznámit, ale osobně bych byl rád, kdyby se nám to podařilo,“ odvětil na otázku Savage a zažehnul jiskřičku naděje v duši každého majitele Xbox One.
Naděje, který je sice příjemná, ale umírá až poslední, což znamená, že zpětná kompatibilita zjevně nemá v plánech vývojového oddělení Microsoftu bůhvíjak velkou prioritu. A protože zpětná kompatibilita vždycky byla a bude důležitá zejména v prvních měsících života nové konzole, než na ni začne vycházet větší množství původních titulů, může se stát, že příští rok už si v Microsoftu řeknou, že už je vlastně zbytečné se fungováním X360 her na Xbox One zabývat. Tou dobou už to ostatně bude možná šumák nám všem...