To ovšem nezabránilo Microsoftu, aby si tak trochu rýpnul do grafiky od Nintenda. Na papíře se jejich grafický čip nemůže měřit s tím v Xbox 360 ani s tím, co je v PS3. K tomu Robbie Bach, prezident zábavní divize Microsoftu uvedl, že se ani nevyrovná čipům z předchozí generace konzolí, ačkoliv jinak uznává, že Wii je určitá inovace, která si svoje publikum najde. Na to se rozpoutala mezi vývojáři živá diskuse na téma "fixní funkce" v grafickém čipu Nintenda a co se dá pomocí těchto funkcí všechno udělat.
Těmi fixními funkcemi se vlastně míní to, že jde o čip, který je tak 2 nebo 3 generace pozadu, nejenom za PC grafikou. Takže je to GPU, které není programovatelné a pro vertex, osvětlovací a pixel operace má fixní, omezené funkce. Tedy nemůže zpracovávat drtivou většinu shader operací (ne-li všechny?). Někteří vývojáři si ale myslí, že i s pomocí fixních funkcí je možné reprodukovat na Wii (skoro) všechny grafické efekty, které jdou udělat na Xboxu a to tak, že se jednoduše přizpůsobí hardwaru. Některé týmy dokonce zašly tak daleko, že udělaly konverzní nástroj, který přečte kód shaderu a z něj vygeneruje kód s fixními funkcemi určený pro Wii GPU. Výsledky mají být dost blízké těm z Xboxu.
Závěr by asi mohl být takový, že je dost sporné, jestli je GPU ve Wii lepší než to v prvním Xboxu, každopádně proti programovatelným Shaderům v Xbox 360 GPU a v PS3 GPU nemá nejmenší šanci. Totiž, způsob tvorby pokročilých efektů není jediný problém. Dalším je množství efektů, které je čip schopen zpracovat. A co se týká výkonu, je opět Wii hodně pozadu, ale na druhou stranu - jak se ukázalo v prodejnosti - to pro určitou cílovou skupinu není vůbec důležité.
14. 5. 2007 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Konzole Wii nemá tak dobré hardwarové vybavení jako Xbox 360 nebo Playstation 3 a Nintendo se tím netajilo.
zdroj: DailyTech