Nová vlna zájmu s sebou přinesla i velké množství objednávek v herních obchodech (včetně GameShopu) a toho si všimli i finanční analytici. Na tomto základě začali vypočítávat, co a komu vlastně tato hra přinese a jaký bude mít dopad na počítačový průmysl. Čísla jsou to velice zajímavá. Jestliže předchozí dva díly vydělaly v průběhu 10-ti let přes 100 milionů dolarů, u DOOM III by to mělo být ještě více. Odhadované zisky se pohybují v rozmezí 150 - 200 milionů dolarů. Těžit z toho má především vydavatel Activision, id Software, ale také NVIDIA, jejíž grafické karty jsou pro tuto hru přímo doporučené.
Protože ve hře jsou použita dynamická světla a dynamické stínování (tzn. stínování vypočítávané v reálném čase) a také je přítomna umělá inteligence (příšery do stínu rády podle potřeby zalezou) a fyzika objektů (odrazy, pohyb, gravitace), dá se předpokládat, že mnoho počítačů si vyžádá upgrade všech hlavních komponent. To znamená procesoru, grafické karty a operační paměti. Z toho budou těžit i firmy, které se na výše uvedené věci specializují, Intel a AMD pochopitelně nevyjímaje.
Vše se snaží zmařit petice směřovaná na adresu kongresu USA. V jejím znění se uvádí, že DOOM III obsahuje satanistické symboly a jako takový by měl být zakázán. Ze zkušenosti bohužel víme, že není úplně vyloučeno, že tento názor najde pochopení u mnoha zaostalých jedinců na vyšších místech. Proto je třeba doufat, že psychiatři budou příště hbitější a budou svým chovancům více vysvětlovat, co je to realita, virtuální realita a jak je od sebe rozlišit. Pak si snad budeme moci DOOMa v klidu vychutnat, třeba při jeho hraní na speciální DOOM III klávesnici.

A co vlastně plánují id Software dělat v budoucnu? Proslýchá se, že by to měla být hra z nějakého úplně nového světa, tzn. konečně něco jiného než pořád dokola další díly ze sérií Quake / DOOM / Wolf. Nicméně na pokračování Return to Castle Wolfenstein pro ně údajně již pracuje nějaká externí firma, alespoň to řekl Todd Hollenshead v jednom rozhovoru. V tuto chvíli se však dá jen spekulovat, jestli poběží na DOOM III enginu (jako Quake IV od Raven Software) nebo kdo se přesně vývojem zabývá (spřátelených společností id Softu hledajících grafiky nebo programátory pro práci na novém projektu na D3 enginu v posledních měsících nebylo málo - například GrayMatter, Splash Damage a další).