DirectX 10 benchmarky Lost Planet a Call of Juarez
zdroj: tisková zpráva

DirectX 10 benchmarky Lost Planet a Call of Juarez

15. 5. 2007 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Nový RADEON HD 2900 XT (dnešní speciál) a pochopitelně GeForce 8 jsou DirectX 10 karty.

Ovšem hry založené na DirectX 10 zažívají mnohem pomalejší nástup, než mnozí čekali, což má mnoho důvodů, které teď nebudeme rozebírat. Faktem je, že dosud byly k dispozici jenom DirectX 9 hry (popřípadě Direct3D 9 hry, aby mě někdo nebral za slovo) a daly se tudíž dělat benchmarky jenom na DirectX 9 hrách. Pochopitelně - k čemu je vám DX10 hardware, když na něj nemáte hry a když ho nedokážete pořádně využít? Nyní se však situace mění. Příští měsíc budou k dispozici minimálně dvě hry, které využijí DirectX 10 efekty. Půjde o předělanou americkou verzi loňské westernové FPS Call of Juarez (70%) a sci-fi akce Lost Planet: Extreme Condition, z nichž se objevily první benchmarky:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Hodnocení těchto DirectX 10 benchmarků ale není úplně nejjednodušší záležitost. Bylo by snadné říct, že jedna nebo druhá karta je rychlejší a tím bychom mohli skončit. Jenomže to by nebyl celý příběh. Jak jste si možná všimli, většina hardwarových recenzentů tyto benchmarky do svých recenzí RADEONu HD 2900 XT nezahrnula. Americká verze Call of Juarez ještě není dokončenou hrou a správně by vůbec neměla být použita pro benchmarkování čehokoliv. Navíc testovaná kopie pochází přímo od AMD-ATI. Update - propagační DX10 screenshoty včetně pár srovnávacích:

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hra Lost Planet pro změnu vyšla nejprve na X360, tedy na herní konzoli od Microsoftu, jejíž stěžejní součástí je grafický čip Xenos od ATI. Jenomže vývojáři z Capcom se spojili s NVIDIÍ, která v jedné ze svých tiskových zpráv oznámila představení technologického dema Lost Planet čistě pro svoje GeForce 8 karty. Navíc je hlavním partnerem pro uvedení této konverze na PC platformu, jejíž demo mimochodem vyjde v nejbližších hodinách. Tudíž ani v jednom případě nelze mluvit o nestrannosti, či chcete-li objektivitě výsledků, jelikož je pravděpodobné, že každá z her by mohla obsahovat speciální renderovací operace a optimalizace šité na míru určité kartě.

cappy

Nejnovější články