Další rady pro větší rychlost GTA III na PC
zdroj: tisková zpráva

Další rady pro větší rychlost GTA III na PC

29. 5. 2002 19:25 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Nejen hráči v Čechách, ale také spousta lidí ve světě má problémy s plynulostí konverze Grand Theft Auto III pro PC, která na některých sestavách neběží tak rychle, jak by asi měla.

Toto téma jsme zde už jednou zmiňovali v pondělí a dnes se na hardwarové sajtě Hard|OCP objevil obsah dlouhého mailu, který posílá technická podpora vydavatele Take 2 všem těm, kteří mají s GTA III nějaké potíže tohoto druhu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Kromě trochu zbytečných rad o defragmentaci disku, instalaci DirectX 8.1, vypnutí antiviru nebo správného (rozuměj defaultního) nastavení Direct3D, které asi žádnému zkušenému uživateli PC hru příliš neurychlí, tam najdete i pár užitečných tipů. Ty se týkají Detonátorů pro grafické karty od nVidia, které výrobce Grand Theft Auto III doporučuje v poslední verzi 28.32 (download). Řada lidí také možná netuší, že vliv na plynulost jakékoli náročnější hry má i volba grafického rozlišení a jeho barevná hloubka ve Windows. Je proto vždy vhodné se před spuštěním GTA III přepnout jen do 800x600 a 16bitu. Někomu se to může zdát v dnešní době grafických karet s mnoha MB paměti jako hloupost, ale sám to mám z dávných dob trhání Q3A na Matrox G400 odzkoušeno a krapet to pomáhá k dosažení lepších výsledků.

Do slušně rozjeté diskuse o Grand Theft Auto III během odpoledně přispěl i Lukáš Erben, známý specialista na hardware ze Score a GameStaru, se svou troškou do mlýna ohledně ideální sestavy pro plynulý běh hry a vysvětlením, na jaké části počítače nejvíce záleží. Zde si dovolím jeho post citovat:

    Zkousel jsem to na trech sestavach: Athlon XP 2000+, 256MB DDR, GeForce4 Ti 4400 Naprosto plynule v 1024x768/32 max detaily, bez jedineho problemu. Min. 30-40 fps. P4 1,9 GHz, 256MB RDRAM, GeForce 3 V 800x600/32, detaily 4/5 je to hr5telne ale obcas to neprijemne zpomali. Tak 15-30 fps. Duron 900, 256MB DDR, Radeon 7500 V 800x600/32 60% detailu prakticky nehratelne, bud 16bit nebo 640x480, ale stale to neni nic moc. Zkratka a dobre je to o CPU ale HLAVNE o graficke karte (viz. P4 vs. Athlon). Duvod je jasny - Rockstar/DMA delali port narychlo a pouzili middleware, ktery sice funguje, ale neni moc rychly....
I samotný vydavatel této hry z Take 2 si je vědom potíží, které GTA III mnohým PCčkářům způsobuje, a kromě toho, že pracuje na patchi, nabízí i takové malé odškodnění v podobě slevy deseti dolarů, pokud si pořídíte jejich rok starou akční hru Max Payne.
zdroj: Gta3.com

jd

Nejnovější články