A teď je tu výsledek. Karta se jmenuje Killer NIC, má 400 MHz síťový výpočetní čip (NPU) a 64 MB paměti. A k čemu je taková karta dobrá? Jejím smyslem je odlehčit procesoru v herním PC, tím zvednout výkon, zamezit nechtěným ztrátám dat, vylepšit hodnotu ping (síťovou odezvu) a převzít všechny síťové operace tak, že nebudou směřovány k procesoru, ale přímo na přídavnou kartu. Teorie totiž říká, že za normálních okolností je procesor zatížen správou síťových procesů a jejich vyřízení je vždy vázáno na určité zpoždění, minimálně několik cyklů, pokud prioritu dostane něco jiného. Při hraní po síti to může mít nevypočitatelné následky.
Killer NIC má vlastní engine založený na Linuxu, který zpracovává všechny síťové úkoly a je přístupný uživateli přes konzoli nebo přes, jak to BigFoot Networks nazývají, flexibilní síťové aplikace (Flexible Network Applications, FNA). Testování takové karty není jednoduché. Je potřeba provést určité reálné testy přímo ve hrách a ne jenom "pingat" z příkazové řádky na vzdálené servery. V testu na IGN ale tvrdí, že karta funguje více než dobře. A to měli k dispozici opravdu výkonný procesor. Takže je dost dobře možné, že se slabším procesorem budou výsledky ještě lepší.
Co tedy naměřili? Bez Killer NIC jejich testovací PC s AMD Athlon 64 FX-62 na 2,6 GHz, s RADEONem X1900XTX a 2 GB RAM dosahovalo ve hře F.E.A.R. v rozlišení 1024x768 bodů s detaily na maximum a se zapnutým 2xAA +2xAF průměrně 74 fps. Ping na server byl od 40-80 ms a průměrně 67ms během dvou her. Po nainstalování Killer NIC se vrátili na ten samý server a té samé hře, tedy ve F.E.A.R. naměřili zlepšení v hodnotě ping v rozmezí od 17-50 ms, v průměru 45 ms. Nezlepšil se jenom ping. I samotná hra běžela rychleji. Počet vykreslených snímku za vteřinu se zvedl ze 74 na 86.
4. 9. 2006 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Společnost BigFoot Networks nedávno představila plány na síťovou kartu (network interface card, NIC) orientovanou výhradně na hry a určenou pro hráče.
zdroj: IGN