Benchmarky Resident Evil 5 na PC
zdroj: tisková zpráva

Benchmarky Resident Evil 5 na PC

19. 9. 2009 14:14 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Na maximální detaily si zahrají i majitelé slabších PC a čím víc jader, tím lépe. + SROVNÁNÍ DX9 VS. DX10

Páté pokračování populární série Resident Evil je postaveno na herním enginu MT FrameWork, na kterém běžela například hra Lost Planet. Ta se proslavila jako jeden z prvních titulů s podporou DirectX 10 a toto API podporuje i nový Resident Evil v aktuální PC verzi. Hra má dva spouštěče, jeden pro DX9 a druhý pro DX10. To zaujalo i redaktory magazínu Tom's Hardware, kteří se rozhodli rozdíly v grafice mezi DirectX 9.0c verzí a DirectX 10 prozkoumat. A světe div se, nenašli vůbec žádné rozdíly:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
animovaný gif se srovnáním DX9 a DX10 verze hry

To však rozhodně nelze říct o výkonu grafických karet, kde redaktoři naměřili zajímavý paradox. Zatímco na GeForce hra po přepnutí do DirectX 10 renderování nepatrně zrychlí, na ATI Radeonech spadne framerate o velký kus dolů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud vám proto stačí pouze DirectX 9.0c renderování, bohatě vám postačí levné grafické karty jako je ATI Radeon HD 4670 či NVIDIA GeForce 9600 GT. Konkrétně například v rozlišení 1680 × 1050 px hra jede s Radeonem HD 4650 slušných 27 snímků za sekundu, ve vyšším 1920 × 1200 pak 22 snímků za sekundu, což lze s trochou tolerance ještě považovat za plynulé. Framerate mírně poklesne po zapnutí vyhlazování hran, ale ani v tomto případě nejde o nic strašného. O něco výkonnější kartu však potřebujete, například pro Full HD je to GeForce 9600 GT, která s čtyřnásobným AA a maximální detaily renderuje 34 snímků za sekundu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Dobrou zprávu máme pro majitele vícejádrových procesorů. Ty totiž hra podporuje a velmi dobře je umí využít. Nejlepší jsou samozřejmě čipy Core i7, které se slušnou grafickou kartou dávají i dvojnásobný framerate proti starším procesorům Core 2 Quad. Je to nejen díky dobrému výkonu Core i7 čipů na jádro, ale hlavně díky osmi virtuálním procesorům. Pro Resident Evil totiž jako pro jednu z mála her platí, že více jader na nižší frekvenci je lepší než méně jader na vyšší.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud máte opravdu starý počítač a hra se vám na nejvyšší detaily trhá, mnoho nastavení grafiky bohužel nenajdete. Je to dané tím, že byl Resident Evil 5 kromě na PC vyvíjen i na herní konzole Xbox 360 a PlayStation 3, tudíž se optimalizace pro PC dělaly až úplně nakonec. Jen tři nastavení detailů však překvapivě zvládnou divy, zejména co se týče nastavení texture detail. Myslím, že po zhlédnutí srovnávacího screenshotu je každému jasné, že na nejnižší nastavení rozjedete nový Resident Evil snad i na integrovaných grafických kartách od Intelu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
animovaný gif se srovnáním DX9 a DX10 verze hry

Resident Evil 5 pro PC v zahraničí vyšel tento týden, k nám ho Cenega oficiálně doveze až někdy za měsíc, přesto se dá v mnoha obchodech pořídit již nyní z dovozu - více v mega-recenzi, druhé straně mince, video-recenzi a kompletním zpravodajství:

Jak měl vypadat Resident Evil 5 na Unreal Engine 3  [19.6.2009 10:10 - chewiedc]
Kritika Versus módu v Resident Evil 5  [8.4.2009 16:16 - mart]
Resident Evil 5 trhá rekordy, co bude dál?  [17.3.2009 16:16 - chewiedc]
Porovnání PS3 a X360 verze Resident Evil 5  [13.3.2009 20:20 - chewiedc]

zdroj: TomsHardware

tomas_sulc

Nejnovější články