Porovnání PS3 a X360 verze Resident Evil 5
zdroj: tisková zpráva

Porovnání PS3 a X360 verze Resident Evil 5

13. 3. 2009 20:20 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Když engine dostává záhul, vypne vyhlazování hran, ale každá z konzolí to řeší po svém. + VIDEO

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Multiplatformní hry od nezávislých výrobců (nezávislých v tom smyslu, že nevyrábí nějakou hru exkluzivně pro Sony/Microsoft) mají jeden „problém“. Problém v uvozovkách je schválně, protože jde o to, jak se na ně díváte. Valná většina těchto her totiž vypadá hůře a pomaleji se také hýbe na konzoli Playstation 3. Ve všech srovnávacích testech pravidelně samozřejmě vyhrává PC, ale jelikož na něj Resident Evil 5 ještě nevyšel, musíme se spokojit se srovnáním na obou konzolích. Podle testů se opět potvrzuje pravidlo: Resident Evil 5 vypadá o něco lépe na X360. Ale hezky popořádku...

Capcom tuto hru vyvíjel na jejich engine Framework MT. Ten má jednu velkou výhodu – je přímo uzpůsobený na vývoj multiplatformních her. Vývoj začíná na PC a pak se jen dodělávají specifika obou konzolí. Což mimo jiné znamená, že PC verze je vždy vyrobená jako první, samozřejmě v neprodejném alfa stavu. A hlavně Capcom má PC verzi hry vlastně skoro „zadarmo“. Framework MT je ale hlavně hodně výkonný engine, který dokáže vykreslit 120 milionů polygonů za sekundu – což předváděl Capcom už v roce 2006. Od té doby se mohl jeho výkon ještě navýšit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Framework MT má v sobě zabudované i zajímavé triky, jak udržovat kvalitu obrazu. Běží na rozlišení 720p, na X360 využívá 4x anti-aliasing a na PS3 2x Quincunx na vyhlazení hran. Pro PS3 to znamená, že konkurenční platforma od Microsoftu bude mít vždy ostřejší obraz, protože QAA systém vyhlazování hran trošku rozmazává textury. Zato vyhlazení hran je u obou systémů velmi podobné. Engine ovšem nemá vyhlazování hran zapnuté neustále a zde je jeho obrovská výhoda. Když dostává engine „záhul“, třeba při nějaké akčnější pasáži s více nepřáteli, vyhlazování hran prostě vypne, aby hra běžela stále zcela plynule. Využívá toho, že právě při nějaké akci si toho v té rychlosti jen stěží všimnete. PS3 verze se ovšem v tomto ohledu občas podle testů chová poněkud podivně, protože čas od času vyhlazování hran vypne, aniž by dostával engine nějakou větší zátěž. Prostě z ničeho nic.

Co se zvláštních efektů týče, opět má trochu navrch X360 verze hry. Očividné je to zejména ve třetí kapitole, kde se ocitáte na ostrovech a všude je spousta vody. X360 verze mají téměř vždy vodu lepší – má mnohem více odrazů a ty jsou i realističtější. U Resident Evil 5 je to stejné. Na Playstation 3 chybí ale i další efekty. Na výborném srovnávacím videu níže můžete vidět v momentě, kdy před hlavní postavou bourá velký náklaďák, že u X360 jsou jiskry a tříští se mu přední sklo. Zatímco u PS3 verze tyto efekty buďto úplně chybí, nebo jsou velmi utlumené.

zdroj: Archiv


Resident Evil 5 PS3/X360 srovnávací video - stažitelná verze (300 MB, HD, mirror)

Další důležitou kapitolou při porovnávání Resident Evil 5 je framerate. X360 verze běží zhruba na 30fps, ale nemá zapnutý V-lock, což znamená, že není tímto frameratem omezena a ten tak různě lítá. To v obraze může způsobovat nepříjemné záškuby obrazu, ale zase při hře působí vše plynuleji a záškubů si během hraní zase tak nevšimnete. Horší je to v animovaných scénách, kde mohou být záškuby až nepříjemné. Na PS3 se s nimi nesetkáte, protože má natvrdo zapnutý V-lock a drží se okolo 30fps. Obrázek zdroj: tisková zpráva

Výsledek? X360 opět v kvalitě zobrazení vyhrává (tak jako nedávno u F.E.A.R. 2 či ve Fallout 3), ale tentokrát ne o moc. Teď si ještě vyčkáme na PC verzi, která by se měla objevit v létě - více o Resident Evil 5 v nadšenecké recenzi, kritické recenzi a dřívějším zpravodajství.

Versus mód do Resident Evil 5  [12.3.2009 18:18 - mart]
Resident Evil 5 kratší, než tvrdili tvůrci  [24.2.2009 20:20 - chewiedc]
Rasistický podtext při hraní Resident Evil 5?  [11.2.2009 20:20 - chewiedc]
zdroj: EG, GT

Nejnovější články