Pokračování westernové first-person střílečky Call of Juarez s podtitulem Bound in Blood vyjde i pro PC v příštím týdnu. Takže jaký hardware pro ni budete potřebovat? Hra od polského týmu Techland je postavena na Chrome enginu čtvrté generace, který byl poprvé použit v roce 2003 u stejnojmenné hry a běžel na něm (ve třetí generaci) i první díl Call of Juarez. Ten jako jedna z prvních her podporoval DirectX 10 API, což se pochopitelně nezměnilo. Nově ve čtvrté generaci přibyla například podpora dynamických světel a stínů včetně dynamických měkkých stínů, stíny terénu či stíny i nejmenších objektů ve hře. Dále je tu podpora volumetrických mraků, podpory textur ve vyšším rozlišení a podobně.


vlevo na maximální detaily, vpravo na minimální detaily
Co je však hlavní, je stále stejně dobrá optimalizace hry. Hlavně v nižších rozlišeních si druhý díl Call of Juarez zahrajete doslova na všem. V rozlišení 1280 × 1024 px při čtyřnásobném vyhlazování hran a nejvyšších detailech hra jede průměrných 35 fps i na pomalém ATI Radeonu HD 4670, což je opravdu co říci. V HD rozlišení 1920 × 1200 px včetně vyhlazování hran pak stačí i NVIDIA GeForce 9600 GT za dva tisíce, která renderuje 28 snímků za sekundu.

Potěší také optimalizace hry vůči procesoru. Bound in Blood spolehlivě nakrmí jakýkoliv dvoujádrový procesor včetně nejlevnějších AMD Athlonů X2. Dobrou zprávu mám i pro majitele SLI a CrossFire systémů. Obě multi GPU ve hře fungují stejně dobře jako v prvním Call of Juarez a v nejvyšších rozlišeních vám dají i dvojnásobek fps proti jedné kartě.

Pokud máte grafickou kartu starší a hra se na nejvyšší detaily trhá, budete muset sáhnout po snížení detailů. Největší vliv na framerate hry má nastavení post process kvality, jehož snížení zvýší fps klidně i o polovinu. Má však velký vliv na vzhled hry, protože mění způsob nasvícení scény a westernová atmosféra ztratí velkou část svého kouzla.

Obecně proto doporučuji snížit na medium nastavení textur, kvality materiální a stíny. Rozdíly v grafice sice poznáte, ale nejsou tak markantní. To framerate po tomto snížení o kus vyletí. Naopak téměř bez vlivu na grafiku i výkon jsou nastavení FX Quality a Foliage kvality.


vlevo na maximální detaily, vpravo na minimální detaily
Celý článek najdete na webu PCTuning.cz a více o právě vycházejícím Call of Juarez Bound in Blood v našem video-preview nebo dřívějším zpravodajství:
Srovnání detailů Call of Juarez Bound in Blood [18.6.2009 12:12 - levis]
Odměna za vaši hlavu v Call of Juarez Bound in Blood [21.5.2009 16:16 - ch]
Štvancem v Call of Juarez Bound in Blood [1.4.2009 01:01 - miky]