Benchmarky Borderlands
zdroj: tisková zpráva

Benchmarky Borderlands

9. 11. 2009 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Zatímco nároky na výkon grafické karty jsou zejména u karet ATI Radeon vysoké, nároky na výkon procesoru jsou v podstatně příjemnějších mezích.

Podle kresleného provedení Borderlands byste si mohli snadno začít myslet, že hra používá nějaký zbrusu nový engine. Realita je však jiná a hra sáží na nejuniverzálnější engine dnešní doby, kterým je bezesporu Unreal Engine 3. Ten za posledních pár let prošel několika vylepšeními, takže v současné době je ve verzi 3.5, kterou využívá i Borderlands. Ta už podporuje takové technologie jako Ambient Occlusion, Depth of View, měkké stíny či Tone Mapping. A právě vhodně zvolené textury, zvýraznění přechodů objektů černou linkou a Tone Mapping (neboli větší dynamika barev v obraze) hře dávají její kreslený nádech.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud patříte k méně náročným uživatelům a hrajete bez vyhlazování hran (což nedoporučuji, protože zuby jsou ve hře opravdu otřesné), budou vám stačit i méně výkonné grafické karty. V případě NVDIE je to GeForce 9600 GT i v rozlišení 1920 x 1200 px, v případě Radeonu bohatě postačí karta na úrovni HD 4850.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

O kus vyšší jsou nároky po zapnutí AA, které je ve hře kvůli UT3 enginu tak trochu problematické. Abyste jej mohli zapnout, musíte přejmenovat spouštěcí soubor borderlands.exe na UT3.exe a pak AA vynutit v ovladačích. Po jeho zapnutí však výrazně stoupnou nároky na výkon grafické karty, zejména u Radeonů. Pro hraní v základním rozlišení 1280 x 1024 px včetně AA to chce alespoň Radeon HD 4850, pro vyšší rozlišení 22“ LCD panelů HD 4870 a pro Full HD i HD 4890 či některý z nových Radeonů HD 58x0. Na kartách GeForce hra běhá o kus lépe, vystačíte si i ve Full HD rozlišení s GeForce GTS 250.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zatímco nároky na výkon grafické karty jsou zejména u karet ATI Radeon vysoké, nároky na výkon procesoru jsou v podstatně příjemnějších mezích a rozdíly mezi Core 2 Duo na 2,4 GHz a Core i7 3,6 GHz jsou i v nízkých rozlišeních poměrně nízké. Platí proto, že méně nároční uživatelé si v pohodě vystačí i s opravdu starými procesory jako Athlon X2. Pokud však patříte k těm nejnáročnějším, dokáže hra v jistých situacích využít i sil čtyřjádrových procesorů, které vám proti těm dvoujádrovým na stejné frekvenci pár fps přinesou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud vám hra na nejvyšší nastavení nejede zrovna nejplynuleji a potřebujete snížit nároky, zaměřte se zejména na nastavení dynamic shadows. Jeho vypnutím se sice úplně připravíte o stíny, framerate však výrazně vyskočí směrem vzhůru, klidně i na téměř dvojnásobek. Další nastavení už zdaleka takový vliv nemají, nicméně i snížení Texture Quality či Ambient Occlusion vám dá nějaký ten snímek za sekundu k dobru. Snížením kompletně všech nastavení pak framerate u Radeonu HD 4850 v rozlišení 1680 x 1050 px včetně AA poskočil z 20 na 59 a u druhé dvojice obrázků z 29 na 60 snímků za sekundu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
vlevo nejnižší detaily, vpravo nejvyšší detaily

Celý test najdete na webu PCTuning a více o hře Borderlands v kompletním zpravodajství.

Borderlands po technické stránce  [5.11.2009 13:13 - mdt]
Přednosti hrdinky Sirény z Borderlands  [22.10.2009 09:09 - levis]
5 minut hraní Borderlands  [9.9.2009 13:13 - levis]

zdroj: vlastní

tomas_sulc

Nejnovější články