PlayStation Studios mezi sebou vítají staronový přírůstek v podobě texaských Bluepoint Games. Staronový proto, že máte právo být překvapení, že mezi ně už dávno nepatřili, protože za sebou mají dlouhá léta úzké spolupráce a taky pěknou řádku playstationových exkluzivit. Především z řad remaků a remasterů z předchozích generací, jmenovitě remaky Demon’s Souls a Shadow of the Colossus, remastery prvních tří dílů Uncharted či kultovní klasiky Gravity Rush.
A dlouhá historie Bluepointu se Sony není jediným důvodem, proč tahle zpráva není kdovíjak šokující. Když totiž letos v červnu Sony koupila studio Housemarque, japonská pobočka PlayStation ke zprávě připojila špatný obrázek, který tak trochu předestřel budoucí dění.
..so apparently PlayStation Japan uploaded the wrong image with their first tweet on Housemarque's acquisition, and it actually mentions a Bluepoint acquisition pic.twitter.com/yQBHtLbG5c
— Nibel (@Nibellion) June 29, 2021
Bluepoint Games vydali loni v listopadu svůj remake Demon’s Souls a svůj příští projekt zatím ještě neoznámili. Prezident společnosti Marco Thrush v rozhovoru pro IGN prozradil, že jejich příští hra nebude předělávkou nějakého staršího cizího kousku, ale od základů jejich vlastní výtvor.
Doplňuje, že už v případě remaků si vývojáři některé kousky museli částečně znovu vymýšlet, ale chuť vyrobit si vlastní hru prý v rámci tvorby přichází coby přirozený proces, který souvisí i s rostoucím počtem zaměstnanců studia. Během patnácti let od založení se zvládlo rozrůst na zhruba sedmdesát lidí.
Thrush ale zatím odmítl říct, jestli půjde o zcela novou značku, nebo si Bluepoint nějakou vypůjčí třeba od svých nových kolegů z ostatních PlayStation Studios. Přiznává ovšem, že vývoj vlastní hry zřejmě zabere více času než remastery a remaky, kde se tvůrci měli čeho chytit. Na nějaké oficiální oznámení si tak nejspíš ještě chvíli počkáme.