League of Legends za rok 2013 vydělala přes půl miliardy dolarů
zdroj: tisková zpráva

League of Legends za rok 2013 vydělala přes půl miliardy dolarů

20. 1. 2014 15:04 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

S velice zajímavými čísly ohledně příjmů online her z mikrotransakcí přišel server SuperData. Hezky se ukázalo, jak jsou na tom jednotlivé free-to-play hry nebo hry s mikrotransakcemi, které ale nabízí i formu měsíčního předplatného. Čísla jsou to rozhodně nemalá, zvláště na prvních pozicích.

Celosvětově první v příjmech z mikrotransakcí je jihokorejská střílečka CrossFire. Ta si může v příjmech zapsat skoro miliardu dolarů, přesněji 957 milionů. Jde o hru, která se těší obrovskému zájmu především v Asii a na toku peněz od hráčů je to celkem jasně vidět. Hlavní zdroje příjmů by měly plynout z Jižní Koreje a Číny, v níž má CrossFire pod palcem globální gigant Tencent.

Hned druhá je MOBA League of Legends, které z mikrotransakcí připlulo 624 milionů dolarů. Třetí je pak korejská mlátička Dungeon Fighter Online (426 milionů dolarů). Z nám známějších značek je tu World of Tanks na čtvrtém místě s 372 miliony dolarů, trochu překvapivě na šestém místě Lineage I (257 milionů) jenž je s námi už čtrnáct let. Sedmé je MMO World of Warcraft s 213 miliony, Star Wars: The Old Republic se 139 miliony a Team Fortress 2 (139 milionů).

U World of Warcraft a Star Wars: TOR je třeba zdůraznit, že jde jen o příjmy z mikrotransakcí, obě hry ještě mají zisky z pravidelných předplatitelů, což hlavně u MMO od Blizzardu bude částka podstatně vyšší. Celkově jde o velmi poučné informace, které ukazují, že často nákladný vývoj se může postupem let vrátit zpět. Stejně tak jde o podtržení faktu, že mikrotransakce a free-to-play jsou hitem dneška, se vším pozitivním a bohužel i negativním, co k tomu patří. V článku SuperData najdete i informace o příjmech z digitální distribuce, ale bohužel jen pro Spojené státy.

Nejnovější články