Aniž bychom se zdržovali s mnoha možná úmornými čísly, dá se říci, že se meziročně, tedy ve srovnání třetích kvartálů 2014 a 2015, EA prostě dařilo na všech frontách a to přesto, že se letošní kvartál porovnával s loňským, který měl být mnohem silnější díky vydání Battlefield 4. Nakonec ale meziročně hrubý zisk stoupl i oproti očekáváním, stejně jako minulému roku. Na celkovém úspěchu se ale podílelo hned několik složek byznysu EA, což je způsob, kterým by měla zdravá firma vydělávat – nesázet na jeden trumf.
V oblasti her měl velký přínos už zmíněný úspěch Dragon Age: Inquisition. EA vydali statistiku, podle níž ve hře hráči strávili 113 milionů hodin a to jenom v kampani, multiplayer nepočítaje. Za stálici se dá samozřejmě považovat FIFA 15, která meziročně zaznamenala o 50 procent víc zalogovaných uživatelů, každý týden ji v průměru zapně 6 milionů hráčů a s tím je spojený i výrazný nárůst obliby sběratelského módu Ultimate Team. Ten se netýká jen FIFA 15, ale také NHL 15 a v USA oblíbenému Madden NFL 15.
zdroj: Vlastní
Činila se i mobilní divize, kde bodovala třeba SimCity BuildIt, která zaznamenala 22 milionů stažení a také Madden NFL Mobile a FIFA Ultimate Team. Obecně si EA chválí rostoucí základnu hráčů na nových konzolích, kam přechází hráči z minulé generace. Zároveň ale vyjadřuje zpráva překvapení na tom, že i odcházející generace produkovala překvapivé prodeje. V MMO oblasti Star Wars: The Old Republic generuje díky datadisku s Revanem a blížícímu se filmu zřejmě dle vyjádření pěkná čísla.
Samozřejmě největší radostí EA, ale i celého průmyslu je nárůst digitálních prodejů a to ať už jde o hry a nebo prémiový obsah či mikrotransakce. Vždyť zisky z digitální distribuce představovaly 49 procent ze všech tržeb a meziročně narostly o 34 procent na skoro 700 milionů dolarů. Stahování PC a konzolových her v rámci digitální distribuce vzrostlo o 22 procent. DLC a freemium obsah meziročně vzrostl o 47 procent, přičemž již zmíněný Ultimate Team, který sem také spadá, stoupl o šílených 82 procent. O 52 procent vzrostly příjmy z předplatného apod. Prostě se jasně ukazuje, že hráči přijali free-to-play a freemium model za svůj, především pak v mobilní sféře.
zdroj: YouTube.com
Abychom se ale neutopili v číslech, je lepší se podívat na výhled do budoucnosti. EA čeká slabší čtvrtý kvartál, protože se přesunulo vydání prvního DLC k Sims 4 na fiskální rok 2016, stejně jako PGA Tour. Battlefield Hardline stihne až konec čtvrtého kvartálu a tak se na výdělcích tolik nepodepíše. Jde ale o titul od nějž si samozřejmě Electronic Arts slibuje výrazný impulz pro nový fiskální rok.
V něm se vrátí i Need for Speed, byť samozřejmě zatím nevíme v jaké hře. Nu a je zcela jasné, že hlavním trhákem EA v příštím roce bude Star Wars Battlefront. Ta vyjde o vánocích příštího roku, takže využije jak období předvánočního prodeje, tak i nový Star Wars film. Myslím, že minimálně po stránce propagace se máme nač těšit a osobně se návratu do akčních Hvězdných válek nemůžu dočkat.
zdroj: Archiv
Zpráva ale slibuje i investici do nových značek, samozřejmá je i expanze na jiné trhy, hodně se očekává výsledek expanze FIFA Online 3 na čínském trhu, přičemž na korejském prý vydělává dobře. A aby statistika nebyla jen o milionech dolarů a procentech, vyšly obligátní zajímavosti z některých titulů.
Kupříkladu ve FIFA 15 je nejoblíbenějším hracím dnem sobota a padlo už 3,3 miliardy gólů. Sims 4 už viděla víc než deset milionů vytvořených rodin, z nichž 22 procent zažilo smrt a 32 procent narození potomka. Na Štědrý den hrálo Madden NFL Mobile 1,2 milionu lidí, nejoblíbenější stavbou v SimCity je vodárna a v posledním UFC Championship už bylo 73 milionů knockoutů. Ostatně, podívejte se na statistiky sami.