EA se bude ještě mnohem víc soustředit na hry jako dlouhodobé služby
zdroj: Archiv
Byznys

EA se bude ještě mnohem víc soustředit na hry jako dlouhodobé služby

30. 10. 2019 16:20 | autor: Patrik Hajda |

„Game as a service“, „Live Service“, „hra jako služba“. Ne každý hráč slyší tato slova rád, ale takový už je trend současné doby. Obrovské množství hráčů je radši součástí několika málo komunit konkrétních her, než aby přelétali od jedné k druhé. Důkazů je víc než dost: Counter-Strike, Rainbow Six Siege, DotA, z poslední doby třeba Ghost Recon Breakpoint a desítky dalších. A v případě EA se můžete spolehnout na ještě víc důkazů.

Snad každá druhá větší hra má alespoň season pass nebo jinou formu dodatečného obsahu, kterým drží hráče v jednom ekosystému a tahá z něj peníze. Někomu se to třeba zdá podivné, když v jedné hře netráví tolik času a nesype do ní další a další peníze, ale čísla hovoří jasně – hráčů, kteří přesně tohle vyhledávají, je víc než dost.

EA vydala finanční zprávu za poslední čtvrtletí, která zároveň zobrazuje srovnání s předchozími obdobími a kouká se i do budoucnosti. Pro nás je důležitý graf níže z této prezentace, ze kterého je dobře patrné, jak moc jsou pro společnost důležité hry jako služby.

screenshot.1 zdroj: Archiv

Stačí se podívat na druhý kvartál fiskálního roku 2020 (od 1. července do 30. září 2019). Na prodeje her připadá 175 milionů dolarů, zatímco na jejich dodatečné služby 493 milionů. EA tak nemá žádný důvod upustit od mikrotransakcí, a ještě míň se mi chce věřit, že nadcházející Star Wars Jedi: Fallen Order nebude službou.

Důkazem není jen graf, ale i další čísla zavedených her, která se rok od roku zvyšují. FIFA Ultimate Team zaznamenal zvýšení unikátních hráčů o 22 %, Madden Ultimate Team o 19 % a třeba The Sims 4 má v průměru o 40 % víc hráčů než ve stejném období před rokem. Apex Legends si dosud vyzkoušelo 70 milionů hráčů, což sice nic nevypovídá o úspěšnosti jeho mikrotransakcí, ale asi to nebude malé číslo.

Takže ne, EA se svých služeb rozhodně nevzdá. Právě naopak, jak řekl provozní a finanční ředitel Blake Jorgensen: „Do budoucna plánujeme zdvojnásobit naše služby (live services) v kombinaci s našimi hlavními značkami.“

Nejnovější články