Snad každá druhá větší hra má alespoň season pass nebo jinou formu dodatečného obsahu, kterým drží hráče v jednom ekosystému a tahá z něj peníze. Někomu se to třeba zdá podivné, když v jedné hře netráví tolik času a nesype do ní další a další peníze, ale čísla hovoří jasně – hráčů, kteří přesně tohle vyhledávají, je víc než dost.
EA vydala finanční zprávu za poslední čtvrtletí, která zároveň zobrazuje srovnání s předchozími obdobími a kouká se i do budoucnosti. Pro nás je důležitý graf níže z této prezentace, ze kterého je dobře patrné, jak moc jsou pro společnost důležité hry jako služby.
Stačí se podívat na druhý kvartál fiskálního roku 2020 (od 1. července do 30. září 2019). Na prodeje her připadá 175 milionů dolarů, zatímco na jejich dodatečné služby 493 milionů. EA tak nemá žádný důvod upustit od mikrotransakcí, a ještě míň se mi chce věřit, že nadcházející Star Wars Jedi: Fallen Order nebude službou.
Důkazem není jen graf, ale i další čísla zavedených her, která se rok od roku zvyšují. FIFA Ultimate Team zaznamenal zvýšení unikátních hráčů o 22 %, Madden Ultimate Team o 19 % a třeba The Sims 4 má v průměru o 40 % víc hráčů než ve stejném období před rokem. Apex Legends si dosud vyzkoušelo 70 milionů hráčů, což sice nic nevypovídá o úspěšnosti jeho mikrotransakcí, ale asi to nebude malé číslo.
Takže ne, EA se svých služeb rozhodně nevzdá. Právě naopak, jak řekl provozní a finanční ředitel Blake Jorgensen: „Do budoucna plánujeme zdvojnásobit naše služby (live services) v kombinaci s našimi hlavními značkami.“