Divoké časy ve vydavatelství Annapurna. Odešli všichni zaměstnanci
zdroj: Vlastní foto autora

Divoké časy ve vydavatelství Annapurna. Odešli všichni zaměstnanci

13. 9. 2024 12:30 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Annapurna Interactive patří mezi sympatická jména na vydavatelském nebi. Má pod svými křídly tituly jako Stray, Neon White či Kentucky Route Zero a pravidelně nás zásobuje menšími, ale ambiciózními hrami. Spadá přitom pod mnohem větší vydavatelský kolos Annapurna Pictures, o kterém jsme nedávno psali v kontextu práce na seriálu a filmu podle Alana Wakea.

Aktuálně ovšem nezůstal v herní divizi Annapurny kámen na kameni, protože z ní odešli všichni zaměstnanci včetně jejich šéfa Nathana Garyho. Důvodem bylo dlouhodobé vyjednávání Garyho a jeho lidí s majitelkou celé Annapurny, Megan Ellison, o potenciálním osamostatnění herní divize. Myšlenka, minimálně pro Garyho, nebyla nesmyslná, protože on sám byl jedním ze zakládajících členů Annapurna Interactive, a především prezident celých Annapurna Pictures.

Jenže majitelka Annapurny má na odtržení herní divize, ke které má zjevně Gary blízko, trochu jiný názor. Ve chvíli, kdy se podle Bloombergu ukázalo, že Ellison nechce o odtržení herní divize ani slyšet, Gary, celý jeho management v Interactive i všichni zaměstnanci podali na hodinu výpověď, což logicky chod celého vydavatelství naruší.

Samotná Megan Ellison vydala prohlášení, v němž říká, že bude podporovat vývojářská studia během přechodové fáze a na celém fungování Annapurna Pictures, které je mnohem, mnohem větší podnik než jeho herní divize, se nic nemění. Nathana Garyho mezitím nahradil Hector Sanchez, který také zakládal herní divizi, na chvíli si odskočil do Epicu a nyní se vrací budovat Annapurna Interactive od základu.

Herní divize Annapurny má v nadcházejícím vydavatelském plánu například Silent Hill: Townfall od studia No Code, Mixtape z dílny Beethoven & Dinosaur či svou úplně první interně vyvíjenou hru, Blade Runner 2033: Labyrinth.

Smarty.cz

Nejnovější články