Civilization VI díky modu od samotných vývojářů vypadá víc jako pětka

Civilization VI byla hra dopředu odsouzená k vyvolání kontroverze. Příliš mnoho změn, fanoušci starších dílů povstanou s vidlemi a pochodněmi. Příliš málo změn, kritici vás rozstřílejí sedmičkami. Nakonec těch změn bylo docela dost a podle mě většinou k lepšímu, byť spousta fandů zůstala radši u Civilization V – možná i kvůli novému, hravému grafickému stylu šestky. A právě tyhle konzervativce by mohl přilákat mod, který nejnovější díl vizuálně posouvá zpátky v čase.

PvP bude do World of Warcraft Classic přibývat postupně

Zvýšený zájem hráčů o vanilkové World of Warcraft Classic minulý měsíc přiměl Blizzard k tomu, aby plánovaný počet updatů zvýšil ze čtyř na šest. Návrat do pravěku se kromě spousty jiných věcí dotkne taky PvP systému, který při vydání formálně prakticky neexistoval. Můžete sice zabíjet ostatní hráče, minimálně zpočátku z toho ale neplynou žádné výhody. Ovšem ani penále!

Diablovka WH40K: Inquisitor – Martyr si chce napravit reputaci obřím updatem

Jednou z mnoha her zasazených do světa sci-fi Warhammeru je i téměř rok staré akční RPG Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr. Je to bohužel hra, která před vydáním vypadala velmi dobře, ale nakonec nedopadla podle očekávání hráčů ani vývojářů. Ti se však nevzdávají a připravují update 2.0, který upraví hratelnost a přidá nový obsah.

Co víme o procesorech AMD Ryzen 3000? Architektura, počet jader, datum vydání

Třetí generace procesorů AMD Ryzen se chystá na trh v polovině tohoto roku. Postupně se tak na internetu objevují střípky informací, které nám naznačují, jaká vylepšení bychom mohli od novinek očekávat. Pojďme si je všechny zrekapitulovat.

Vzpomínáme: První Assassin's Creed nám ukázal, jak hrát dějepis

Žádná jiná hra se do té doby nerozhodla vyjevit historické lokace s takovou mírou autenticity. Procházení středověkými městy bylo možná poněkud neučesané, ve své kategorii ale bezkonkurenční – žádné jiné áčkové hry se něčeho podobného neodvážily. První okamžik nasednutí na koně a spuštění bojové muziky dával ochutnat, jak se hraje dějepis. Je to už jedenáct let, co 8. dubna 2008 vyšel první Assassin’s Creed na PC.

Systém Valve proti review bombingu u Borderlands 2 zlikvidoval 4 tisíce recenzí

Steam dlouhodobě trápí jev, který se nazývá review bombing. Při něm s něčím nespokojení uživatelé záměrně snižují hodnocení hry, aby se „pomstili“ za nějaký krok studia, vydavatele apod. Aktuálně je oblíbeným tématem časově exkluzivní vydávání her na Epic Storu, na což paradoxně samozvaní mstitelé zareagují tím, že poškodí platformu, na níž by hru chtěli mít. Pro Valve je to totiž problém, jelikož se pak nedá na uživatelské hodnocení spolehnout a ničí to samotnou využitelnost tohoto prvku. Po dlouhé době, jak už je u Valve zvykem, se ale firma probrala k činnosti a uvedla do provozu systém (viz náš článek) odstraňování „offtopic“ recenzí.

Mise ve World War Z se automaticky ztíží nebo zlehčí podle toho, jak se vám bude dařit

Po desítkách let, kdy se herní zombíci pomalu šourali a nechávali se pokorně střílet do hlav, se v dubnu objevují hned dvě hry, které místo toho vsází na velmi rychle sprintující nemrtvé hordy. Pro majitele PS4 je tu Days Gone, pro všechny ostatní zase World War Z. Ta vychází 16. dubna, takže je pravý čas prozkoumat, jak se vlastně bude hrát.

Podívejte se, jak hláškující hrdina Devil’s Hunt osvobozuje postaršího démona

Skoro dvacetiminutové nové záběry z polské akční mlátičky Devil’s Hunt publikum na YouTube příliš neoslnily. Jeden z komentářů to podal následovně: „Je to, jako kdyby God of War a Devil May Cry měli ošklivé a mentálně zaostalé dítě.“ To je podle mě příliš přísný pohled – ačkoliv hra nevypadá tříáčkově, ošklivá určitě není a její démonické zrůdy přímo žadoní o spektakulární zavraždění.

Druhoválečná střílečka Vanguard: Normandy 1944 chce být tím, čím není Battlefield V

Druhá světová válka už je zase v kurzu. Ne, že by se nezávislá studia průběžně nepouštěla do experimentů na poli multiplayerových stříleček, ale teprve duo Call of Duty: WWII a Battlefield V asi definitivně pomohlo v proklestění cestičky pro další, nezávislé, projekty. Mezi ně se řadí i týmová multiplayerová střílečka Vanguard: Normandy 1944 od studia Pathfinder, která si dle popisu bere za cíl být vším, čím není Battlefield V.

V Pathway už brzo po jonesovsku zhatíte plány nacistických vykradačů hrobek

Co bychom dělali bez nácků a jejich nepostradatelného přínosu počítačovým hrám. Díky těm dobrým lidem a jejich plánům na genocidou okořeněnou světovou dominanci máme koho střílet v Normandii, v alternativním vesmíru B.J. Blazkowicze, a zabaví nás dokonce i při honbě za dávno ztracenými poklady, jak předvádí Pathway. Těžce ozbrojeným Indianou Jonesem se stanete už za několik málo dní.

Apex Legends se brání proti cheaterům hardware ID bany a těm se to nelíbí

Cheateři v multiplayerových hrách byli, jsou a budou. Bohužel. Je na každém vydavateli, potažmo vývojáři, aby se s nimi popasoval a počítal s tím, že podvodníci budou hledat další a další cestičky, jak ostatním kazit zážitek. Potýkal se s tím Overwatch, bojuje s nimi Fortnite a nově na toto bitevní pole vstoupil Apex Legends a jeho tvůrci ze studia Respawn. Jak se ale zatím zdá, je to boj, který světlá strana Síly vyhrává. Apex, podobně jako Fortnite, totiž používá HWID bany, tedy bany, které se vážou na hardware a ne na účet. A cheateři z toho nemají radost.

Nejčtenější články uplynulého týdne – Elder Scrolls a 3D

Chcete přitáhnout pozornost hráčů a čtenářů? Pojmenujte svou hru The Elder Scrolls. Pravda, pokud nejste Bethesda, asi vám přistane ve schránce žaloba, ale pokud jste, úspěch zaručen. Důkazem budiž fakt, že nejčtenějším článkem uplynulého týdne bylo zhodnocení bety mobilní The Elder Scrolls: Blades od Honzy Hrdličky. S odstupem vás pak nejvíc zaujalo téma Ondy Šváry o tom, jak trojrozměrná grafika změnila hry. Ale bylo toho víc a kdyby byla čtenost v uplynulém týdnu závodem, do cílové rovinky by sprintovala řada atletů těsně vedle sebe.

Sledujte Fight Club #420 s Davidem Vávrou

420. podcast Fight Club vykopneme zase jedním zajímavým hostem – do studia přijal pozvání David Vávra, jeden z tvůrců oceňovaného interaktivního dokumentu Attentat 1942 a aktuálně i šéf QA v Geewě. Proto se pobavíme nejen o tom, jak to chodí v oddělení kontroly kvality, o kterém zase tak často neslýcháme, ale i o chystaném volném pokračování Attentatu, Svoboda 1945.

GDC 2019: Výběr toho nejzajímavějšího

Letošní Game Developers Conference v San Franciscu už je za námi, kromě oznámení kolem streamovací služby Google Stadia nebo pokračování kultovního upírského RPG Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 se ale hemžilo taky spoustou zajímavých a poučných přednášek. Martin Bach a Petr Poláček byli přímo u toho a o své exkluzivní dojmy a poznatky se podělili v sérii článků. 

Tropico 6 - recenze

Karibské rytmy, banánové plantáže, zazobaní turisté bafající doutníky na jachtách, zatímco jejich hotelová obsluha vzdor povinným úsměvům živoří v nedalekých slumech. Nijak zvlášť jim to však nevadí, vždyť božský El Presidente přeci slíbil, že bude líp! Tropico 6, šestá štace známé diktátorsko-budovatelské strategie, je tady. S novým vizuálem, od nových vývojářů ze studia Limbic Entertainment, ale se starými pořádky v krvi.

Vzpomínáme: Policejní střílečka SWAT 4 je svěží dodnes

Ve většině stříleček by bylo čistění diskotéky, kde se porvaly dvě skupiny pouličních gangsterů, buďto krvavou lázní neřádů, anebo podprůměrnou vedlejší misí mezi „skutečným“ příběhem. Ve SWAT 4 se však i podobně obyčejný úkol proměnil ve snahu projít peklem nočního klubu nesmrtícím způsobem, zábavně obtížným i díky tomu, že oponenti se dodržováním podobných konvencí rozhodně nezdržovali. SWAT 4, který vyšel před 14 lety, 5. dubna 2005, díky tomu dodnes zůstává nepřekonaným klenotem.

Hanako: Honor & Blade proti sobě staví ninji a samuraje, o víkendu je zdarma

Feudální Japonsko je teď obzvlášť v kurzu, takže jestli vám Sekiro: Shadows Die Twice dalo takový výprask, že se budíte ze spaní a voláte maminku, ale zároveň se vám zasazením moc líbí, máte v herním světě pořád ještě šanci. Jednou z těch příležitostí může být třeba Hanako: Honor & Blade s bitvami 12 na 12, tento víkend dokonce úplně zadarmo.

Retro GamesPlay – hrajeme bondovku GoldenEye 007

James Bond byl a stále je fenomén, takže se mu nevyhnulo ani množství méně či více povedených herních adaptací. V dnešním Retro GamesPlayi se podíváme na GoldenEye 007 z roku 1997 založené na filmu Zlaté oko s Piercem Brosnanem, jenž šel do kin dva roky před vydáním hry.

Čtveřici hrdinů Warhammer: Chaosbane uzavírá lesní elfka

Měli jsme tu vojáka Konrada Vollena, čaroděje Elontira a trpaslíka Bragiho, čtveřici fantasy stereotypů tedy nemůže uzavírat nikdo jiný než sličná lesní elfka. Střílí z luku, jmenuje se Elessa a stejně jako za předchozí trojici si za ni budete moct zahrát v diablovce Warhammer: Chaosbane.

Severský thriller Draugen od tvůrců Dreamfall Chapters vyjde v květnu

Od prvotního oznámení Draugen uteklo hodně vody, první ukázku vypustil tým Red Thread už v roce 2014 a pak se na trestuhodně dlouhý čas odmlčel. Nádherné norské fjordy za tu dobu neztratily nic ze svého kouzla a příběh z pera Ragnara Tørnquista nastavuje vysoká očekávání, stejně jako podíl dalších členů týmu stojících za epizodickou adventurou Dreamfall Chapters. Teď by severská detektivka měla po letech konečně vyjít.