zavřít

Xbox vs.GameCube - válka konzolí pokračuje

- Téma autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Zatímco před rokem a pár týdny byl Xbox ještě žhavým hitem, dnes už jej sám Microsoft považuje za poměrně zaběhnutou konzoli.

Tento postoj dokazují i nové výsledky prodeje - Xbox je nyní ve Státech (24%) i Evropě (19%) druhou nejčastěji se vyskytující konzolí. Meziroční nárůst prodeje se za prosinec 2002 vyšplhal na 48%. Poslední měsíc minulého roku byl mimochodem z hlediska odbytu Xboxu zatím nejúspěšnější a patrně není zdůrazňovat proč. Pokud nás bude zajímat Evropa (státy EU), pak ve Velké Británii, Francii a Německu si od uvedení Xboxu tuto "hračku" opatřilo přes milion uživatelů. To samé platí i pro videohry, kterých se prodalo o celých 80% více než v předešlém měsíci, tj. listopadu 2002. Xboxovým No.1 je v současnosti špionážně-akční titul od UbiSoftu Tom Clancy's Splinter Cell, který je také 4. nejprodávanější hrou v USA vůbec.

Zajímavé je i srovnání onlinových služeb v USA - Xbox Live Starter Kitu se dle zprávy Microsoftu v prvních dvou měsících dostupnosti Xbox Live prodalo o celých 70% více, než síťového adaptéru k PS2 v prvních dvou měsících jeho prodeje. V Evropě zatím stále ještě probíhá betatest Xbox Live, služba by pak měla být finálně spuštěna 14. března. Pro zajímavost, v Japonsku byla za doprovodu velkolepé party slavnostně zprovozněna již před týdnem (více o Xbox Live).

Robbie Bach, viceprezident Microsoftu a šéf xboxové divize, je stejně jako jeho kolegové z firmy prodejními výsledky velmi potěšen. V souvislosti s více než dvěma stovkami Xbox-videoher na trhu a dalšími zhruba třemi sty ve vývoji však očekává ještě další nárůst popularity a především zastoupení na trhu, kterému stále vládne Sony se svou PlayStation 2.

Úplně opačná nálada ale panuje v táboře Nintenda, jehož GameCube se podle všeho neprodává tak rychle a dobře, jak by si všichni představovali. Ačkoliv oficiální zpráva o prodeji během vánočních svátku ještě nebyla vydána, fakt, že samo Nintendo snížilo odhady prodeje do budoucna, patrně také mluví za vše. Společnost původně počítala, že si do března 2003 koupí GameCube na 12 milionů hráčů, později toto číslo poupravila na "pouhých" deset. Přestože nám mohou řády milionů připadat dostačující, prezident Nintenda Satoru Iwata tvrdí že trendy se mění: "Podle všeho se zdá, že dnešní zákazníci už nechtějí sedět před televizí a hrát hry celé dlouhé hodiny."

Každopádně GameCube není jediným želízkem v ohni, které Nintendo má. Handheld Game Boy Advance sice trochu uniká hlavní vývojářské pozornosti, nicméně svému výrobci stále ještě nějaký ten dolar či jen vydělá, v poslední době především díky novému dílu Pokémonů. Další možnou záchranou relativního neúspěchu GameCube, či prostě skutečným naplněním odvážných vizí, by se mohla stát i další next-gen konzole, kterou tato japonská firma chystá vydat za dva až tři roky. Že by se do té doby měly hráčům chuť i čas vrátit?

kate

Novinky na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.