Xbox Live - hraní online podle Microsoftu
zdroj: tisková zpráva

Xbox Live - hraní online podle Microsoftu

18. 12. 2002 11:11 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Přestože pro většinu obyvatel České republiky je Xbox jen slovíčkem, či krabičkou na obrázku, jisté je, že nedávné spuštění služby Xbox Online v USA se určitě stalo významným mezníkem v dějinách konzolí a herního průmyslu celkově.

news zdroj: tisková zpráva Ačkoliv plány na vlastní onlinovou službu mají i Sony a Nintendo, pouze Xbox má v sobě již zabudovaný ethernetový port. Vlastní port pro broadbandové připojení ale prodává i Sony pro PlayStation 2 a Nintendo zas spoléhá na speciální adaptér ke GameCube, který je vhodný jak pro broadbandové připojení tak pro 56Kb modem (obě zařízení jsou ale jen přídavná). Co se týče Xboxu, nemusí vlastníci dokupovat nic kromě sady Xbox Live Starter Kit (50 dolarů, tzn. asi 1600 Kč), která jim přidělí unikátní virtuální identitu (Gametag) a zaregistruje je na 12 měsíců (zájemci musí být starší 18ti let). Sada obsahuje také headset Xbox Communicator s manuálem a vůbec celou řadu příruček pro Xbox Live plus plnou hru Whacked! a demo MotoGP Online. Jejich krátké recenze, či spíše jen hodnocení v souvislosti s Xbox Live najdete zde.

Samozřejmostí je pak nutnost mít broadbandové připojení (DSL, kabelová televize), seznam podporovaných providerů je k dispozici na oficiálních stránkách, ale sami uživatelé z vlastní zkušenosti uvádějí, že Xbox Live podporují i mnozí nezařazení. Pokud vás zajímají všechny možnosti a zajímavosti, týkající se připojení Xboxu do sítě, určitě si přečtěte rozsáhlý článek na Tom's Hardware.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na stejném webu zjistili i zajímavou věc a totiž tu, že hry, které mohli majitelé konzolí již dříve hrát v multiplayeru díky připojení několika konzolí, nejdou hrát po Xbox Live. Některé hry byly dříve označeny jako "System Link", což znamená, že je šlo hrát v jakési lokální síti, vzniklé ze spojení několika Xboxů. Toto označení a příslib multiplayeru ale nemá s nynějším označením "Xbox Live" příliš společného. Do druhé kategorie, tedy skupiny titulů podporujících novou službu se zařadilo již 14 her jako například Unreal Championship, Tom Clancy's Ghost Recon a Tom Clancy's Splinter Cell, nebo sportovní NFL, NBA a NHL - všechny 2003. Do konce příštího roku by mělo Xbox Live podporovat přes 70 titulů, z těch nejzajímavějších nadcházejících můžeme jmenovat třeba Counter-Strike, Midtown Madness 3, Halo 2, Project Gotham Racing 2, Tom Clancy's Rainbow Six: RavenShield, nebo XIII.

Jen během prvního týdne projevilo o službu zájem asi 150 000 lidí, kteří dohromady strávili připojení přes milion hodin. Jak jsme se již zmiňovali dříve, Xbox Live není jen služba pro hraní online, můžete si i číst real-time statistiky, hledat herní přátele a stahovat nový obsah do her. Datová centra jsou umístěna v Seattle, Tukwile, Tokiu a Londýně. Zatím je sada Xbox Live dostupná pouze v Severní Americe, uvedení v Japonsku je ohlášeno na 16. ledna, v Evropě se plánuje na 14. března. V obou lokacích prý zatím probíhá betatestování. Celkově na Tom's Hardware hodnotí službu jako dobrou, dokonce prý lepší, než čekali. Otázkou jen zůstává, kdy ji bude moci oklasifikovat také první hráč v Čechách, kde se stále nezačal oficiálně prodávat ani původní Xbox.

zdroj: TomsHardware

kate

Nejnovější články