Will Wright o vzniku předlohy pro SimCity
zdroj: tisková zpráva

Will Wright o vzniku předlohy pro SimCity

7. 3. 2011 12:12 | Téma | autor: levis |

Posledním z retro panelů vývojářské konference GDC 2011 byla přednáška Willa Wrighta o vzniku původního SimCity. Wright nejprve na přítomné udělal dojem prohlášením, že pracuje na několika nových hrách, načež tohle celkem slibné intro zase hned pohřbil slovy o tom, že nepůjde o žádné áčkové tituly, nýbrž spíš stažitelné hříčky do telefonů atd. Pak už přišla řeč na původní téma přednášky. V roce 1984 vývojář dokončoval svoji první hru Raid on Bungeling Bay, kterou kompletně naprogramoval i nakreslil.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Wright se tehdy rozhodoval, co bude dělat s nabytými znalostmi programovacích jazyků Basic a Pascal; spousta lidí začínala dělat hry na platformě Apple II, čehož se Wright jako vývojář nakonec chytil, ale brzy nato své chystané dílko přeportoval na nový Commodore 64. Jmenovalo se Wedit a později se z něj vyklubalo SimCity.

Wedit začal jako obyčejný editor herního světa, kam jste si mohli umisťovat budovy nebo předměty - to podle Wrightovy dětské vzpomínky na let helikoptérou, což chtěl do hry z nostalgie přidat. Společně s Weditem navíc dával dohromady primitivní editor postaviček s názvem Chedid, odkud jste mohli postavy přehazovat do světa Weditu, a tím byly v zásadě položeny základy budoucího SimCity.

Ve své prvotní podobě se ale hra s názvem Raid on Bungeling Bay přece jenom lišila od budoucí slavné strategie: od začátku jste měli přehled o celém herním světě a vaším cílem bylo vybombardovat šest nepřátelských továren. Jakmile jste jednu vyhodili do povětří, pustilo se do vás několik dalších nepřátel, takže ve finále hráč nakonec téměř vždy zakysl před poslední továrnou.

Wright ve své přednášce zmínil také problém raného pirátství. Už tehdy prý často zápasil s hackery, ale bylo to marné, protože zpravidla do dvou dnů byla jakákoliv ochrana prolomena. Na platformě Commodore 64 se Bungelingu prodalo přes dvacet tisíc kusů, ale vydavatel Broderbund hru chytře přeportoval i na NES, kde zaznamenala obrovský úspěch s více než osmi sty tisíci odbavenými kopiemi. Najde se mezi vámi někdo, kdo má na Raid on Bungeling Bay dobovou vzpomínku?

Nejnovější články