Ubisoft: F2P napravuje škody způsobené pirátstvím
zdroj: tisková zpráva

Ubisoft: F2P napravuje škody způsobené pirátstvím

22. 8. 2012 12:37 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Je jasné, že těmito slovy si CEO Ubisoftu Yves Guillemot moc kamarádů nenadělá, jenže to je celkem jedno. Klíčové je, že jmenuje důvody, proč sledujeme tak prudký vzestup free-to-play modelu na PC, a proč se k němu přidávají další a další firmy. A nepřekvapivě, tím důvodem jsou hráči, ať platící či neplatící.

Guillemot konstatuje: „Na PC chceme intenzivně vyvíjet a free-to-play je cestou, jak toho dosáhnout. Výhodou F2P je to, že můžeme získávat peníze ze zemí, kde to předtím nešlo – zemí, kde se produkty hrály, ale neprodávaly. Nyní, s F2P můžeme získat zisky, které umožní značce přežít déle“. Naráží tak samozřejmě v první řadě na východní Evropu a hlavně Rusko, kde se pirátilo a pirátí o sto šest, ale free-to-play tituly tu dokáží lidi přimět k investicím. A nemalým.

Jako důkazní materiál si bere zajímavá čísla. Dle něj ve F2P modelu platí přibližně sedm procent hráčů. Což je asi tak na stejné úrovni, kolik hráčů dle Guillemota hru koupí z celkového objemu užívání hry (rozuměj – 95% se stáhne a nezaplatí). Jenže F2P umožňuje vydávat další a další obsah, který generuje zisk a udržuje tak příjmy v pozitivní části spektra. Navíc se jednodušeji a tedy i levněji distribuují.

Klíčové je ale prý tvoření her na míru publiku. „Můžeme vzít obsah, který jsme dříve vytvořili, grafiku atd. a postupně jej vylepšovat. Je důležité, abychom měnili obsah v závislosti na tom, co požaduje konzument v průběhu času“.

I přes to všechno ale Guillemot odmítá, že by free-to-play přešlo do pozice hlavního modelu společnosti. Ubisoft nadále hodlá zůstat u tradičních her. „Musíme být opatrní, protože se blíží nové konzole. Lidé říkají, že klasický trh se hroutí a F2P přebírá vše – to já netvrdím. Čekáme na nové konzole, které podle mě herní průmysl pořádně nakopnou. Jen to tentokrát trvá příliš dlouho“.

Tím de facto potvrzuje jedno. PC prostě nedokáže utáhnout potřeby trhu tak, aby si zachoval svou nynější sílu. Ne bez F2P modelu a konstantnějšího přísunu financí. Jenže to čekání na nové konzole se přecijen začíná příliš protahovat. Aby nepřišly s křížkem po funuse a nemusely, společně s tradičním modelem PC her, bojovat s chutěmi publika, které bude chtít hrát už jen zadarmo s občasnými, nenucenými, investicemi.

Nejnovější články