2. 2. 2011 11:14 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Blíží se konec února a tedy čas, kdy bude z řetězů vypuštěno pár Helghanských psů války, a jelikož je zde možnost, že pro Guerillu půjde možná o poslední hru z Killzone série, producent Steven ter Heide se rozpovídal jak o budoucnosti společnosti, tak o samotném třetím Killzone a chystaném demu. První možnost vyzkoušet si multiplayer nastane v betě, která se spouští ve čtvrtek pro EU. Ta bude přístupná všem a ter Heide vyzývá ať se zapojí co nejvíce hráčů. K dispozici bude jeden level a všechny herní módy, takže si budeme moci osahat všechny možnosti a pokud možno nahlásit všechny exploity ještě před vydáním. A kdo se zúčastní dostane podle ter Heideho „něco specifického pro další online hraní“. Že by nějaký skin zbraně apod? Demo kampaně pak vyjde 9. února pro PS Plus uživatele a 16. února pro zbytek.
Během dotazování došla řada i na slibovanou diverzitu v hraní, přičemž ukázaný gameplay zase tak moc odlišný dle mnohých nebyl. Ter Heide vysvětluje, že jde o záměrný marketingový tah. „Je to specifický postup. Nechceme toho ukázat příliš mnoho předčasně. S Killzone 2 jsme toho předvedli příliš, vždyť preview kódy obsahovaly polovinu hry. Tentokrát chceme dávat víc menších kusů a nechat hráče, aby se měli nač těšit. Máme zde pořád spoustu věcí, které jste neviděli“. Je pravda, že zatím drží Guerilla vše šikovně pod pokličkou. Teprve nedávno se ukázal level s džunglí, což znamená, že slova o rozdílných ekosystémových úrovních nebyla planá. Ještě zajímavější informace ovšem ter Heide poskytl ohledně herní doby.
Galerie #13944
„Z playtestů vím, že je to mezi osmi až desíti hodinami. Tedy náš nejrychlejší člověk zvládl projít kampaň za osm hodin, ale průměrně je ta doba kolem desítky“. To není úplně nejlepší zpráva, ale ani špatná. Deset hodin na FPS není zlé, byť bychom možná dvě hodinky přidali. I tak by měla Killzone 3 překonat velkou část FPS konkurentů a stejně tak se spoléhat na silný multiplayer. Vcelku zajímavý je ovšem ter Heideho pohled na doprovodné prvky, jimiž je podpora PS Move a 3D. Podle producenta rozhodně 3D nebylo nějakou prioritou, která by studio zatěžovala. „Spousta lidí si myslí, že nás tahle věc nějak odváděla od práce na hře, ale upřímně, dělali na tom tak dva, tři lidé“.
Od podpory PS Move si ovšem překvapivě slibuje možnost přilákání takzvaných hardcore hráčů z PC. „Sice tu máme pořád DualShock, který je pro nás číslo jedna, ale je zde i možnost použít Move. Je spousta hráčů, kterým chybí přesnost a rychlost myši z PC a Move přesně tohle umožňuje. Zda nám to ale skutečně umožní rozšířit publikum, to teprve uvidíme“. Je pravda, že PS Move může hodně zamíchat kartami v multiplayeru a jsme zvědaví, zda na tom budou hráči využívající Move a pistolové nástavce lépe či hůře.
Mile upřímné je i zmírňování prohlášení o využití potenciálu PS3 na 100%. „To je hrozně zrádné. Já vím, že jsme to řekli i u Killzone 2. Pravdou je, že je tu vždycky prostor k vylepšování, podívejte se třeba na hry ze začátku a z konce života PS2. To je obrovský rozdíl. My držíme procesory pěkně v chodu, ale určitě jsou tu ještě chytřejší cesty, jak to zařídit. Prostor tu podle mě ještě je“.
Potvrzeno bylo i to, že se Guerilla Games chtějí pohnout dál od značky a vytvořit novou hru. Ta byla potvrzená už v dubnu, ale neví se nic specifického. Otázkou je, zda to bude hned anebo až po dalším Killzone. „Děláme na Killzone dlouhou dobu. Teprve teď dokončíme trojku a pak dáme hlavy dohromady a uvidíme. Zda jít cestou nové hry a nebo ještě zůstat u značky Killzone. Na tom se ještě musíme dohodnout. A co se týče nové hry, nechceme nic předbíhat. Vývoj zabere dlouhou dobu a my nechceme opakovat chybu s Killzone 2, kdy jsme ohlásili hru dva roky před vydáním a neměli jsme ani záběr z hraní. Musíme to prostě důkladně zvážit a nedělat ukvapená rozhodnutí“.
To, jak celé Killzone 3 dopadlo budeme moci zjistit 23. února. Otázek je zde stále mnoho a tah na vyvolání zájmu a touze po více informacích rozhodně vychází. Ať už jde o roli PS Move anebo onu slibovanou variabilitu či novinky v multiplayeru, stále je zde dost nejasností a to necelý měsíc před vydáním hry příjemně netradiční.