
To, že multiplayer a obecně online hraní nabývá každým rokem na větší síle je asi bez debat. Třeba série Call of Duty sází na multiplayer takřka víc než na samotnou kampaň a jiné subjekty se nebojí hru jednoho hráče vypustit úplně. Jenže následující Gibeauova slova vyznívají přeci jenom poněkud diskutabilně.
„Chceme směřovat herní styl více kooperativním anebo čistě multiplayerovým a MMO směrem. Bude to opak těch balení na jedno použití, těch pouze se singleplayerem, 25 hodinami herní doby, po nichž už není nic. To je prostě mrtvý model. Online je místo, kde leží inovace a akce“.
Tak to jsou odvážná slova, zvláště když se podíváme na ryze singleplayerové hry, které slaví úspěch. Mass Effect, Dragon Age, de facto i třeba GTA IV, jehož úspěch neměl s poněkud rozporuplnou horu více hráčů mnoho společného. Nástup online éry popřít nejde, to asi ani nikdo nechce, ale prohlašovat příběhově pevně vedené, dlouhotrvající hry za mrtvý koncept je poněkud předčasné. Nicméně Gibeau nemlátí prázdnou slámu, Dead Space 2 už multiplayer bude mít, přestože první díl ho neměl a není to zrovna ten typ hry, které by Gibeaovu tvrzení pevně a úspěšně oponovala. Od toho jsou jiní.