Shrnutí prvních recenzí Operation Flashpoint 2
zdroj: tisková zpráva

Shrnutí prvních recenzí Operation Flashpoint 2

29. 9. 2009 15:15 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Všichni si stěžují na přemrštěnou obtížnost, výpadky umělé inteligence a procházení misí jedině metodou pokus-omyl.

Obrázek zdroj: tisková zpráva "V britském supermarketu jsem měl možnost v rychlosti prolistovat dvěma papíráky. Oficiální Xbox 360 Magazín dal osmičku a Oficiální PlayStation Magazín sedmičku. Oba si stěžují na fakt, že hra je šíleně obtížná a že občas není příliš zábavná kvůli tomu, jak obrovskou výzvu představuje," shrnul z nich vše podstatné jeden z uživatelů diskusního fóra Neogaf. Pomineme-li zjevné výměnné obchody "obálka za vysoké hodnocení", jak předvedl třeba holandský Power Unlimited, další recenzi očekávané vojenské simulace od Codemasters přinesl respektovaný PC Gamer, který udělil 77%.

Chválí stylové nasvícení rozlehlého bojiště, spoustu zbraní, podmanivou kampaň a zvuky. Za negativa naopak považuje, že počítačoví parťáci mívají výpadky, že některé mise lze dohrát jedině metodou pokus-omyl, že nejde quick-save a nepohodlné ovládací menu. Závěr PC Gameru zní takto: je to, jako byste hráli starou sérii Ghost Recon. Od OFP2 se přitom spíš dopředu čekala arkáda pro masy, něco jako takové Call of Duty v otevřeném prostoru, než neuvěřitelně realistická simulace, jakou se hra nakonec překvapivě stala. Švédská odnož PC Gameru dala 87% za otevřený herní svět, excelentní grafický engine, dabing a editor. Záporně se dívá jen na explodující barely.


Německý GameStar dal 78% a zatím se z diskusních fór ví jen to, co se mu nelíbilo: absentující animace pro nastupování do něčeho, nevykreslování vegetace v dálce a nemožnost jejího zničení, chybějící pocit z týmové souhry a někdy nereagující umělá inteligence, podivné ovládání vozidel a jejich nevyužití (i zbraňového arzenálu) v kampani, která je prý příliš krátká.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Český Eurogamer se včera neuchýlil k "nekonfliktní sedmičce" jako jiní a kvůli přemrštěné obtížnosti, která prý dělá hru takřka nehratelnou a v základní verzi bez patche velmi frustrující, ocejchoval nový Flashpoint překvapivým hodnocením jen 4/10. Přičemž autor dodal, že šlo o nejtěžší hru, co kdy vůbec hrál. Pokud by ale byla lépe vybalancovaná, volil by osmičku. Kritizuje ale špatně umístěné checkpointy, nesmyslné chování kolegů, vypomáhání si skriptováním či vynořování nepřátel za zády. Jako klad vnímá méně drobných chyb a lepší technickou optimalizaci/plynulost (nižší HW nároky), než měla domácí ArmA 2, která celkově z vzájemného souboje vychází jako vítěz. Dnes musel Eurogamer tuto recenzi dočasně (do 6.10.) odstranit. Ač mu prý domácí distributor původně sdělil, že embargo na hru žádné není, nakonec se po vyjasnění komunikace mezi CD Projektem a Codemasters ukázalo, že tomu je v reálu jinak.

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising vyjde 9. října pro PC, PS3 a X360 - více v preview, dojmech a kompletním zpravodajství:

Multiplayer z Operation Flashpoint 2  [18.9.2009 19:19 - levis]
Hardwarové nároky Operation Flashpoint 2  [14.8.2009 16:16 - levis]
Nejvyšší obtížnost z Operation Flashpoint 2  [12.8.2009 19:19 - levis]

zdroj: QuarterToThree, vlastní

jd
Smarty.cz

Nejnovější články