Odhaduje se, že v USA vydavatelé na DLC letos vydělají téměř 900 milionů dolarů, přičemž v příštím roce by se výdělek mohl konečně přehoupnout přes hranici jedné miliardy dolarů. A čím to? Analytici mají za to, že vydavatelé se naučili stažitelné přídavky lépe propagovat a hlavně časovat jejich vydání, i když vliv na prodej má jistě i stoupající rychlost kabelových připojení.
Zbylých 47% majitelů konzolí se do pořizování přídavků prý nehrne hlavně z bezpečnostních důvodů a nutnosti nakupovat přes internet. V tomto ohledu třeba letošní skandál s hacknutím PlayStation Network asi nepůsobil moc věrohodně.
Hráčům vadí ale i fakt, že přídavky si nelze předem vyzkoušet v demoverzi, že jich není víc zadarmo nebo se - na rozdíl od krabicových her - nedají vracet, potažmo s nimi obchodovat v bazarech. Jiní si stěžují na příliš vysoké ceny DLC.
Kdyby se vydavatelé a vývojáři spojili a pokusili se přesvědčit i zbytek hráčské obce o tom, že stažitelné přídavky jsou vlastně dobré, mohlo by to prý jenom v USA navýšit prodeje o dalších zhruba 600 milionů, vzkazují analytici. A jak fenomén DLC vnímáte vy?