Na japonském Xbox Live začátkem prosince vydané demo očekávané akční pecky Resident Evil 5 má zvláštní potíže! Tyto se týkají kooperativního hraní na jedné konzoli, tedy ve splitscreenu, kdy se obrázek dělí hodně nepěkným způsobem. Jak ostatně dokresluje ilustrační screenshot, pořízený z 34 palcového televizoru v high-def rozlišení. Asi netřeba zmiňovat, že malé a ořezané výseky zohledňující aktivitu každé ze dvou postav jsou matoucí a neposkytují tolik žádaný komfort. Situaci tady sice řeší přepnutí do standardního výstupu 480i, ovšem očekával bych, že v plné verzi bude režim rozdělené obrazovky výrazně lépe ošetřený. Jakkoliv např. vedoucí designér hry Left 4 Dead - Michael Booth, v dřívějším rozhovoru pro MTV deklaroval, že implementace splitscreenu do her je hodně náročná procedura, od níž se ustupuje.
Připomínám, že anglické demo Resident Evil 5 bude ke stažení někdy začátkem roku a dále bych tu měl takovou otázku. Hrajete vůbec ještě kooperativní hry na jedné TV a potom, jakému rozdělení obrazovky dáváte přednost? Vertikálnímu či horizontálnímu?
V souvislosti s vypuštěnou demoverzí Resident Evil 5, která se v Japonsku objevila jak na X360, tak i pro PS3 (zde pouze ve formě bonusového disku k nově zakoupené konzoli), je tady srovnání grafického zpracování. I když může být v tuto chvíli ještě zavádějící a popravdě, nejsem si při pohledu na ilustrační obrázky porovnávající obě verze vědom nějak dramatických rozdílů, vyjma barevného podání, na serveru The Horror Is Alive to vidí následovně. X360 inkarnace vyhlíží o něco lépe, s lepšími shadery a ostřejšími texturami, přičemž na PS3 zcela absentují některé particle efekty jako kouř či prach. Nicméně výše uvedené je při běhu hry a hraní stejně stěží postřehnutelné, takže za zmínku skutečně stojí až technické excesy. Na platformě od Sony se totiž zatím zadýchává framerate, naproti tomu u X360 zase zlobí příliš častý tearing.
Hra Resident Evil 5 se objeví na trhu v březnu 2009 pro konzole PS3 a X360, více se dozvíte v našem dřívějším zpravodajství.
2. 1. 2009 15:15 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
O podivném zpracování kooperativního hraní ve split-screenu a srovnání grafiky PS3 a X360 verze.
zdroj: Destructoid