Z nových platforem mají tvůrci Zaklínače radost. Nejen kvůli tomu, že budou moct (potenciálně) vydělat více peněz a dostanou hru k více hráčům, ale taky proto, že se tím přiblíží hardwarové nároky všech tří strojů a pro vývojáře bude vše jednodušší. “Pro druhého Zaklínače byla hlavní platforma PCčko, protože bylo nejsilnější. To se ale může v budoucnu změnit,” řekl v rozhovoru pro GamesIndustry International šéf studia, Adam Badowski. PC je podle něj aktuálně pořád na špici, ale nové platformy ho už dohánějí.
Ostatně vzpomeňme na konferenci PlayStation Meeting 2013. Mark Cerny v úvodu prezentace zdůrazňoval, že PlayStation 4 využívá výrazně vylepšenou PC architekturu: X86 procesor, vylepšenou grafiku z PC, 8 GB rychlé paměti... Už žádný podivný Cell s velkým potenciálem, který je ale velmi obtížné odhalit a vytěžit.
Zatím můžeme o novém Xboxu jen spekulovat, ale dá se očekávat, že podobnou cestou se vydá i Microsoft. Házet vývojářům klacky pod nohy se nevyplácí a Sony se to tuhle generaci málem vymstilo. První informace o PS4 jsou důkazem toho, že si jsou v Japonsku svých chyb vědomi a poučili se.
“O next gen platformách toho víme víc, než bychom mohli prozradit, ale naší strategií je, že se vždycky snažíme maximalizovat kvality hry pro danou platformu. Využít její silné stránky a výhody. Kvalitu obvykle určuje ta nejslabší platforma, ale vysoce kvalitní vizuální stránka je naším poznávacím znakem, takže musíme ke každé platformě přistupovat tak individuálně, jak to jen půjde,” dodal Badowski. Z toho jde vyvodit, že i kdyby se třeba Cyberpunk 2077 vyvíjel primárně pro PS4 a na PCčko by se jen portoval, mohli bychom snad CD Projektu věřit, že PC verzi nezkazí.
Na závěr rozhovoru ještě Badowski nevyloučil možnost, že by CD Projekt RED někdy udělal svoji vlastní značku - jak Zaklínač, tak Cyberpunk jsou totiž cizí světy a cizí značky, které si CDPR jen licencuje. Nápadů na vlastní tvorbu prý mají vývojáři hromady, ale skoro to vyznělo, jako by se báli začít tvořit nový svět od píky - se vším všudy, s kompletní historií celého unvierza. Minimálně v tomhle je práce s cizí značkou a cizím světem výrazně jednodušší. Tak jako tak si na nějakou případnou vlastní tvorbu CDPR počkáme. Příští rok vyjde Zaklínač 3 a v roce 2015 snad dorazí ambiciózní Cyberpunk. Co bude dál, možná zatím pořádně neví ani sami tvůrci.