Nový herní časopis CD Action z Polska
zdroj: tisková zpráva

Nový herní časopis CD Action z Polska

17. 10. 2005 22:22 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Na již dost přeplněný domácí trh s papírovými herními magazíny zítra vtrhne vydavatelství Europress s novým měsíčníkem CD Action s nákladem 40 tisíc kusů a dostupností v běžné distribuční síti.

news zdroj: tisková zpráva Jak praví tisková zpráva, "jeho stěžejním úkolem je kompletně mapovat aktuální situaci na trhu her pro osobní počítače, okrajově se ovšem věnuje i herním konzolím, hardwaru a zajímavostem z oblasti výpočetní i spotřební elektroniky. Je určen převážně mladým mužům ve věku 15 - 35 let, kteří mají k dispozici počítač s DVD mechanikou, rádi investují do svého volného času a mají vyhraněné zájmy. Čtenáři dostanou úplné informace o aktuálním dění v herní oblasti, od novinek v sekci Kaleidoskop, přes představení připravovaných titulů až po recenze nejnovějších her, chybět nebudou ani návody, tipy a triky."

Že CD Action nepůjde cestou tenkých plátků o hrách na nekvalitním papíře a že naopak chce rázně konkurovat zavedené trojici časopisů, svědčí jak počet 148 stran za cenu 150 Kč (tedy o pár desítek korun nižší než za LEVEL/SCORE), tak i přikládání 2-4 plných her u každého čísla. Konkrétně u toho prvního najdete na DVD (verze bez něj se neplánuje) vedle standardní várky demoverzí také kompletně počeštěné verze čtyř her, byť některé už byly covermountovány jinde v minulosti - Gorky Zero: Továrna na otroky (2003, 70%), Northland: Cesta na sever (2003, 73%), State of War (2001) a Ve stínu havrana (1999). Ne náhodou jsou všechny tyto tituly od Hypermaxu / Cinemaxu, který pro Europress dělá sazbu a DTP, jež můžete posoudit na náhledech. Osobně se mi takový design hodně líbí, číší z něj osvěžující nápady, ale na druhou stranu se určitě najde spousta nespokojených jedinců, kterým budou vadit kratší texty nebo (kvůli zalámání cíleně nevyužitá) prázdná místa na okrajích stránky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pakliže jste pečlivě prozkoumali ukázky výše, asi vás do očí trkla jedna podivná věc: jak to, že u recenzí chybí jméno autora? A to by právě mohl být kámen úrazu. Český CD Action je totiž (nejen) co do obsahu pouze překladem stejnojmenného magazínu z Polska, kde vychází již několik let a s průměrným prodaným nákladem 95 tisíc kusů je momentálně tamním nejúspěšnějším herním časopisem (pro srovnání - v ČR dosud nejžádanějšího LEVELu, bez MINI verze, se v červenci 2005 podle UVDT prodalo 20 tisíc kusů, přičemž před 3 lety to bylo 40 tisíc). Zřejmě tedy padlo rozhodnutí, že než k článkům dávat jméno nějakého neznámého Poláka, bude výhodnější raději neuvádět autora vůbec...

Na dotaz, kolik procent z obsahu tvoří převzatý materiál od našich severních sousedů, jsme bohužel neobdrželi přímou odpověď. V emailové korespondenci záměrně nepodepsaná (?) zástupkyně CD Action pouze uvedla, že česká redakce, která se v současné době teprve formuje (má být kompletní až koncem roku) a probíhají jednání s matadory herní scény, se zaměřuje na rozhovory, reportáže a hodnocení domácích her (lokalizací). Příkladem budiž interview Jindry Rohlíka o Žhavém létu 3 a půl, což je ale dle seznamu náplně 1. čísla ojedinělý kousek. Také trochu zarazí, že říjnový časopis přináší recenze her z jara jako The Bard's Tale, Madagascar, Area 51 nebo dokonce Tajuplného ostrova (Vánoce 2004).

Každopádně CD Action přejeme, ať vydrží déle než pouhých pár měsíců (tomu by napovídala ona snaha o anonymitu redaktorů, snažících se pro začátek neztratit svou profesní čest) a neskončí neslavně jako stejně koncipovaný PC Gamer. Nový časopis můžete otestovat třeba příští týden na Invexu ve stánku ProGamers za zvýhodněnou veletržní cenu 99 Kč.
zdroj: vlastní zpráva, PR

jd

Nejnovější články