zdroj:
tisková zpráva
Anton Michajlov, jeden z klíčových lidí, kteří stáli u vzniku pohybového ovladače PS Move, se opět (jako před časem) opřel do konkurence v podobě Kinectu. Učinil tak v rozsáhlém rozhovoru, který se primárně týkal budoucnosti a vlastně i současnosti PS Move a ke Kinectu jej navedl tazatel, takže Michajlov netrpí potřebou každý týden napadat konkurenci. Ve výsledku nabídl zajímavý pohled na srovnání obou technologií a jelikož na tomto poli nějaký ten rok strávil, určitě jej nejde brát na lehkou váhu.
Jako hlavní výhodu Move vidí fakt, že pro jeho ovládání potřebujete ovladač, což zní trochu jako protimluv, ale... „při vývoji jsme se na to detailně zaměřili. Ano, pohyby rukou jsou zprvu magické, zábavné a působí neuvěřitelně. Jenže jsou také pomalejší, méně kontrolovatelné a méně přesné. Zvolili jsme si tento model i přes to, že ovladač znamená více finančních nároků na uživatele, ale i přes to riziko jsme zavrhli prostorovou kameru“, vysvětluje Michajlov.
EyeToy dle vývojáře Sony není tak technicky dokonalý jako kamera Kinectu, ale má i své plusy. „Kinect zvládá jen 30 FPS (počet framů za sekundu), zatímco EyeToy 60 FPS. Takže sice EyeToy nevnímá hloubku, ale na pohyb reaguje rychleji. Pro některé hry je důležitější“. Michajlov nevidí vše jednostranně, vidí i to, kde Kinect funguje lépe. „Umí vnímat hloubku, přesněji řečeno vzdálenost k objektu. EyeToy by tohle zvládl jen za pomoci připravených algoritmů, Kinect to umí ze základu technologie.“
Když ovšem došlo na dotaz v čem je Kinect horší, kde má slabiny, Michajlov se do Kinectu pustil dosti tvrdě s nadšením technického profesionála, který je podpořen konkurenčním bojem:
„Původně jsme mysleli, že má jen pár malých chyb, ale časem jsme odhalili další, větší. Z hlediska marketingu nejsou tak velké, ale z hlediska technologie ano. Už jsem zmiňoval počet framů za sekundu.
Microsoft uvedl, že Kinect využívá 10-15% výkonu Xboxu. Move si bere méně než jedno procento. Jsou to jen čísla, ale pro vývojáře to třeba znamená, že PS3 pojme Move bez problémů, ale Kinect může způsobit, že už budou vývojáři muset nějakou hru omezovat kvůli limitovanějšímu výkonu.“
„Další věc je kamera. Mají problém s frameratem a vnímáním materiálů. Třeba džíny občas způsobí problémy a přichází na řadu infračervená kamera a ta je citlivá na takzvaně infračerveně černé materiály, které prostě neuvidí. Je to denim, je to několik odstínů koženého oblečení.“
Finální rýpnutí přišlo s konstatováním, že Wii Motion Plus je na tom třeba v případě šermířských her lépe než Kinect. Takže ve výsledku stejně dostáváme obrázek, který říká, že jedna technologie je lepší než druhá, ale vzhledem k tomu, že Michajlov prostě patří k divizi Sony, těžko bude říkat něco jiného. Každopádně jsou některé jeho postřehy zajímavé, byť zabarvené konkurenčním bojem.