
Podle Cernyho prostě klasické hraní pro jednoho hráče do tří let skončí, alespoň v té podobě, v jaké jej známe. Že ne? A slyšeli jste o redesignu Diabla 3? Každopádně ale tyto hybridy představují pro vývojáře problém. „Jak jim máme říkat? Je to singleplayer a nebo multiplayer? Nemáme na to správná slova. Je to skoro orwelliánské. Pokud nemáte slovo pro revoluci, nemůžete revoluci mít. Jak se tedy jmenuje tenhle design? Ten, který bude v roce 2014 standardem?“
Mýlí se Cerny? Zřejmě ne. A zřejmě ano. Mýlí se, dle mého skromného názoru v tom, že by singleplayer vyhynul. Pořád zde budou hry, které se o něj budou opírat a nebudou potřebovat sociální propojení. Na druhou stranu, pokud se podíváme na jeho prohlášení „hra bez přítomnosti jiných hráčů v ní, za tři až pět let, je dle mne nemyslitelná, vzhledem k tomu, jak se neustále propojujeme“, není mimo. Vždyť se podívejte na masivní vzestup socializace her jako je CoD Elite a nebo Battlelog... Battle.net... Propojovní her se sociálními sítěmi, přenos FPS na multiplayerovou bázi. Ano, budeme víc a víc propojeni. Nicméně... až vyjde The Elder Scrolls VI: Žvahlav, zřejmě se nebudeme setkávat s jinými hráči, maximálně se pochlubíme na scrollsnetu, že máme nový level v jednoručních zbraních.