Mark Cerny: „Singleplayer do tří let vyhyne“
zdroj: tisková zpráva

Mark Cerny: „Singleplayer do tří let vyhyne“

17. 8. 2011 12:24 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pokud máte rádi kampaně a hry, v nichž nemusíte s vnějším světem ani vrituálně navazovat kontakt, predikce Marka Cernyho vám radost neudělá.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Podle něj je nezadržitelné, aby došlo k propojení hry pro jednoho a pro více hráčů. Typický příkladem tohoto prolínání je dle něj skvělý kousek jménem Demons Souls. „Ačkoliv je to na základní úrovni hra pro jednoho, kráčíte světem, v němž vidíte duchy ostatních hráčů, kteří zemřeli a tuto smrt sdíleli na internetu. Můžete si posílat vzkazy“.

Podle Cernyho prostě klasické hraní pro jednoho hráče do tří let skončí, alespoň v té podobě, v jaké jej známe. Že ne? A slyšeli jste o redesignu Diabla 3? Každopádně ale tyto hybridy představují pro vývojáře problém. „Jak jim máme říkat? Je to singleplayer a nebo multiplayer? Nemáme na to správná slova. Je to skoro orwelliánské. Pokud nemáte slovo pro revoluci, nemůžete revoluci mít. Jak se tedy jmenuje tenhle design? Ten, který bude v roce 2014 standardem?“

Mýlí se Cerny? Zřejmě ne. A zřejmě ano. Mýlí se, dle mého skromného názoru v tom, že by singleplayer vyhynul. Pořád zde budou hry, které se o něj budou opírat a nebudou potřebovat sociální propojení. Na druhou stranu, pokud se podíváme na jeho prohlášení „hra bez přítomnosti jiných hráčů v ní, za tři až pět let, je dle mne nemyslitelná, vzhledem k tomu, jak se neustále propojujeme“, není mimo. Vždyť se podívejte na masivní vzestup socializace her jako je CoD Elite a nebo Battlelog... Battle.net... Propojovní her se sociálními sítěmi, přenos FPS na multiplayerovou bázi. Ano, budeme víc a víc propojeni. Nicméně... až vyjde The Elder Scrolls VI: Žvahlav, zřejmě se nebudeme setkávat s jinými hráči, maximálně se pochlubíme na scrollsnetu, že máme nový level v jednoručních zbraních.

Nejnovější články