Herní cloud služby nabízející streamování her, jako je OnLive nebo Gaikai, podle některých odborníků nemají zdaleka vyhráno a může trvat celé roky, než začnou být výdělečné. Myslí si to Dylan Collins, někdejší zakladatel firem Demonware a Jolt Online, které později s úspěchem odprodal Activisionu a Gamestopu. Collins ve svém úvodníku na webu Business Insider napsal, že cloud služby se budou ještě roky potýkat se spoustou problémů - tím hlavním je především odezva serverů. "Internet je plný lagů a to při streamování dat v reálném čase bude dál hrát zásadní roli," myslí si Collins.
Dalším důvodem, proč cloud služby nemají zrovna ustláno na růžích, je podle něj nutnost vyvinout dříve či později middleware, který by hry upravoval přímo pro konkrétní službu a zefektivňoval jejich chod na vytížených serverech. Přijít s touto technologií ale samozřejmě vůbec nebude levné. Ostatně, když už jsme u těch peněz, podle Collinse je stále aktuální hrozba, že internetoví poskyvatelé začnou cloud služby penalizovat za příliš vysoký objem dat a donutí je platit za extra objem přenesených gigabajtů. "Myslím si, že cloud firmy budou muset mít spoustu kapitálu a získat technologické know-how, jen aby své služby udržely v provozu. Může trvat roky, než tohle začne být výdělečné," uzavírá Collins.