Pátek byl v Atlasu obzvlášť divoký, protože kromě obvyklých pirátských lodí oceánem korzovaly tanky, neobvykle obří hejna velryb, a dokonce i druhoválečná letadla. Proti dřevěným kocábkám s pomalými děly to rozhodně nepůsobilo jako rovná, spravedlivá soutěž.
Zvěsti o podivných zjeveních se rychle rozšířily na oficiálním subredditu Atlasu a skupina cheaterů hru ovlivnila do té míry, že se Grapeshot rozhodl její servery dočasně vypnout, aby mohl celou záležitost vyšetřit. Hráči poté přišli o zhruba pět a půl hodiny postupu, i když nikdo neví, kolik z nich v té době jen opakovaně umíralo pod nepřátelskou, technicky vyspělejší palbou.
Vtipné na celé záležitosti je, že nešlo o žádný hack nebo program třetí strany, ale o možnost běžně přístupnou adminům hry. V oficiálním vyjádření to uvedl komunitní manažer Atlasu, který tvrdí, že za příval letounů a shlukování velryb může zneužití ukradeného účtu na Steamu jednoho z administrátorů.
Komunita Atlasu přirozeně z celé záležitosti není příliš nadšená. Kromě chabého zabezpečení je zklamaná i přístupem vývojářů, kteří se zřejmě rozhodli nepotrestat skupinu hráčů stojící za oním incidentem.
Když si k tomu připočteme problematické spuštění early accessu spolu s trojicí odkladů, kdy se do hry nejprve dostali pouze streameři, a objevení tajného menu, podle kterého měl být celý Atlas pouze datadiskem pro Ark, není tohle pirátské MMO zatím něčím, co by si Grapeshot mohl dát za rámeček.