Začátek roku se v Levelu prakticky pokaždé nese ve znamení akutního nedostatku her na recenze a intenzivnímu vymýšlení způsobů, jakým tento nedostatek vynahradit. Minule představil několik nových rubrik a grafických prvků a v únorovém čísle se pracovalo zejména na tom, aby si novinky pořádně sedly do designu časopisu a abyste si na ně bez problémů zvykli. Hlavní téma (i obálka) je tentokrát zasvěcena zamyšlení nad tím, jak by se věci kolem vyvíjely, kdyby se něco neudálo tak, jak si pamatujeme. Jak by např. vypadal Level, kdyby jednu prosincovou noc nevypnuli u Průšů elektrický proud? Do takových podrobností se kolegové nepouštěli, ale jsou si jistí, že na článek Petra Bulíře jen tak nezapomenete.
Nová rubrika se jmenuje Restart. Ta si vždy vybere některý z postarších titulů a podívá se na něj s odstupem času. Její přednosti, skrytá místa a případně možnosti jejího rozšíření, abyste z ní vyzkoušeli opravdu všechno. Poprvé bude objektem zájmu Command & Conquer: Tiberium Wars. Level 162 dále přináší recenze výborného hororu Penumbra: Black Plague, 3D akce Conflict: Denied Ops, adventury Art of Murder nebo netradičních Sims: Příběhy trosečníků. Rubrika Level UP se zase věnuje Turning Pointu, Demigod, Just Cause 2 nebo Highlander. Název hry z úryvku asi uhádnete:
-
... Brrr! (otřepal jsem se) Co se to... Ach ano, už chápu. Nechal jsem
pohltit do zdejšího světa. Už zase... Ale nedivte se mi - dopadnete stejně,
pokud si ji připustíte k tělu. A litovat nebudete. Na rozdíl od prvního dílu
je totiž prosta jakýchkoliv "hluchých" míst. Její autoři se rozhodli původně
zamýšlené další dvě epizody zhustit v jednu, takže vystříhali všechny
nezajímavé nebo zbytečně zdlouhavé pasáže. Příběh, který měl před rokem
slabší nástup, nenápadný průběh a logicky prakticky žádný konec, nyní
dostává obrovský spád a končí pozoruhodným, i když tak trochu očekávaným
vyvrcholením. Během putování zdevastovaným komplexem nacházíte útržky
zápisků dělníků a výzkumníků, pročítáte protokoly a zprávy v počítačích,
posloucháte zvukové záznamy a pomalu tak odhalujete kompletní historii
zamořeného dolu a základny. Stejně jako v prvním díle "potkáváte" jednu
spřízněnou duši - tentokráte ženu, Dr. Swansonovou, která vás na dálku
prostřednictvím videokonferencí motivuje a navádí ke kýženému cíli. A pak je
tu ještě záhadný Clarence - šílený hlas infekce ve vašem mozku, jenž si s
vámi šeredně zahrává, způsobuje halucinace, oslepuje vás a děsí fingovaným
nebezpečím... jako by ho snad bylo v prostorách základny málo... [více v recenzi Penumbra Black Plague v Levelu 162]
Přestože na poli výrobců herních grafik jsou pouze dva konkurenti, není nabídka pro laika vůbec přehledná. Při výběru nové karty, jež bude pohánět aktuální a budoucí 3D hry, byste měli zohlednit hned celou řadu skutečností. Finance, vztah k vašemu monitoru, výkon, spolupráce s ostatními komponenty a tak dále. Naštěstí nemusíte být kovaní fandové do hardwaru, abyste se do problematiky dostali. Pomůže vám v tom téma v Levelu, které postupně přiblížuje všechny možnosti grafických karet a dále se dozvíte jak v tomto ohledu nejlépe modernizovat své PC.