Kde se stala chyba v Blacksite: Area 51?
zdroj: tisková zpráva

Kde se stala chyba v Blacksite: Area 51?

1. 12. 2007 19:19 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Podle designéra Harveye Smitha doplatila sci-fi FPS na humpolácký přístup a téměř neexistující betatest.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kdo si tento týden přečetl naši mega-recenzi Blacksite: Area 51, tomu patrně neuniklo, jak drasticky oproti solidně dějově zašmodrchanému a správně syrovému prvnímu dílu (recenze) propadla. Autor Ivan Kratochvíl se s (ještě v demu nadějně se tvářící hrou) vůbec nemazlil a stačil jí vytknout všelicos, hloupoučkou AI počínaje a hromadou (nejen) grafických odfláklostí konče. A jelikož převažovaly zápory nad klady, nemohlo to v naší hodnotící stupnici vést k lepšímu než podprůměrnému vysvědčení.

Jeden zámořský novinář zašel ještě o krok dál a zeptal se na příčiny vlažného přijetí (dosavadní průměr recenzí ve světě 69%) designéra Harveye Smithe (mj. autor Deus Ex), jenž dohlížel na dva vyvíjené tituly Midway, mezi nimiž byla čirou náhodou i Blacksite: Area 51. Přestože tento vývojář riskoval taky svůj vlastní krk (viz níže :), nechodil kolem horké kaše (jak bývá bohužel zvykem - Hellgate) a ostře se do svého zaměstnavatele, svých kolegů i do sebe samotného pustil.

"Ten projekt byl od začátku v hov.... Spousta věcí se látala dokupy narychlo, takže jsme si o průšvih vyloženě koledovali. Vzpomínám si, že jsme třeba jednu [nespecifikovanou] věc zprovozňovali celých 9 měsíců," vzpomíná designér titulu, který měl mimo jiné přinést nezvykle satirický pohled na aktivitu USA v Iráku. "Ještě rok před vydáním fungovala tahle hra úplně mimo. Bylo obrovským problémem dostat Blacksite do jakžtakž hratelné podoby, a když se tak konečně stalo, přeskočili jsme z alfa stádia rovnou do krabicové verze (bez betatestu."

Jako správný týmový hráč má Harvey Smith po ruce i trochu obhajoby: "Hra je každopádně podceňovaná. S trochou schovívavosti bych jí dal osmičku." To mimochodem dělává snad každý vývojář. A dodal, že nechápe, jak mohli novináři hromadně přehlížet povedený satirický prvek, či jej dokonce považovat za špatný vtip. Závěrem to celé shrnul do jedné výstižné formulky: "Ta hra prostě není žádný zázrak". P.S. o den později byl Harvey Smith z Midway propuštěn.

zdroj: Wired, vlastní

jester

Nejnovější články