Jack Tretton: „3DS je hračka pro děti“
zdroj: tisková zpráva

Jack Tretton: „3DS je hračka pro děti“

11. 4. 2011 16:01 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Navzdory signálům, že současná generace konzolí se blíží bodu zlomu, kdy už se bude odpočítávat do vydání další, Jack Tretton ze Sony Computer Entertainment si je jist tím, že PS3 se právě naplno rozjíždí a nemá konkurenci.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Dle něj se nyní vyplácí fakt, že v době vydání mělo PS3 opravdu silný a tedy i drahá hardware. „Pokud se chystáte udržet nějakou technologii po dekádu, potřebujete opravdu silnou výhodu ve chvíli, kdy ji vydáváte. Teď je tu s námi PS3 čtvrtým rokem a dostává se teprve do otáček. Užijeme si tu jízdu, protože technologie, který byla v roce 2006 tak silná a předešla svou dobu je nyní relevantní a nemá konkurenci“.

To je zvláštní prohlášení, vzhledem k tomu, co už bylo řečeno a tomu, že se stále prodalo více X360. Nicméně Tretton může mít pravdu, že v konečném sčítání dojde PS3 dech později. Jen jeho vyjadřování je poněkud... kontroverzní. Obrací se jak proti Wii, tak proti X360. „Už jim dochází pára, je rok 2011 a co ty další? Tím chci říct – neděláte si ze mě legraci? Proč bych kupoval herní systém bez pevného disku? Jak ta věc zvládá scaling? Hraní s pohybovým senzorem je roztomilé, ale když můžu pohnout rukou jen o pár desítek centimetrů, jak to dopadne ve srovnání se skutečným pohybovým ovládáním?“. A došlo i na handheld od Nintenda.

Podle Trettona není DS potažmo 3DS hudbou budoucnosti, ačkoliv 3D je. „Podle nás je tenhle styl a la Gameboy vhodný tak pro hlídání dětí. Dáte to dítěti do letadla, ale nemůžete čekat, že si s tím bude hrát dvacetiletý člověk. Na to je moc starý.“ Podle něj leží stále budoucnost 3D v technologii spojené s brýlemi. „Lidé tomu nevěří, ale jak je posadíte před Killzone 3 v 3D a nebo jim ukážete Národní šampionát v 3D, pochopí to. Je to jako s HD, musíte to zažít.“

Celkově to nejsou moc rozumné věty, byť patří do širšího kontextu. 3DS ukazuje, že třetí rozměr může fungovat i bez brýlí a prodeje tento obchodní projekt ospravedlňují. Na PSP2 alias NGP od Sony se těšíme, ale zároveň pamatujeme, jak nešikovně společnost zahodila možnost zabodovat s PSP. Možná jsou podobné sebevědomé výroky a ostré vymezení se vůči konkurenci kladně hodnoceny za oceánem, kde je obchodní mentalita jiná, ale v našem kontextu pro podobné vyjadřování existuje výraz „velkohubost“.


Nejnovější články