„Hitman patří pod IO.“ Šéf Square Enix vysvětluje, proč se zbavil plešatého zabijáka
zdroj: Archiv

„Hitman patří pod IO.“ Šéf Square Enix vysvětluje, proč se zbavil plešatého zabijáka

23. 11. 2017 12:35 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Na první pohled to vypadalo, že role v dramatu jsou rozdělené jasně. IO Interactive, milované studio stojící za značkami Hitman či Kane & Lynch, jakožto kladný hrdina. Square Enix, japonský vydavatelský gigant, coby záporák, co se chce kreativců nemilosrdně zbavit. Ale ve skutečnosti rozhodnutí vydavatele opustit IO i značku s holohlavým zabijákem nejspíš žádným dramatem nebylo. Spíš šlo o prostý byznys výhodný pro všechny, možná dokonce víc pro IO. To aspoň vyplývá z rozhovoru s šéfem Square Josuke Macudou, který vyšel na serveru Games Industry.

Za celou hádankou, proč se v Tokiu rozhodli dál nepodporovat studio, které právě vydalo velmi kvalitní a oblíbenou hru, jsou pochopitelně peníze. Macuda vysvětluje, že Square jednoduše neměli dost zdrojů na to, aby mohli zajistit kvalitní ztvárnění druhé a třetí sezóny: „Cítil jsem, že kdybychom nebyli schopni do Hitmana dostatečně investovat, mohlo by to zkazit celou hru – takže jsme se ocitli v těžké pozici.“

Zní to jako zvláštní důvod – víme totiž, že Square se s finančními problémy rozhodně nepotýká. Autor rozhovoru James Batchelor ovšem přichází s pravděpodobným vysvětlením. Za nedostatkem zdrojů je téměř jistě dohoda uzavřená s Marvelem, podle níž má Square zařídit několik her založených na komiksových superhrdinech, počínaje The Avengers. Na dobrodružství Iron Mana a spol. pracují hned dvě studia, Crystal Dynamics a Eidos Montreal, takže určitě nepůjde o levný projekt, a v budoucnu to nebude jiné.

A tak se ve Square rozhodli poslat IO Interactive po své vlastní ose, buď pod vlajkou jiného vydavatele, nebo ideálně jako nezávislé studio. Právě druhá možnost se Macudovi zamlouvala mnohem víc, už jen proto, že je osobně fanouškem Hitmana – dokonce ho loni streamoval na E3. A tak se nakonec navzdory značné finanční ztrátě pro Square oba subjekty dohodly na v podstatě přátelském rozchodu.

O tom svědčí i skutečnost, že si vydavatel neponechal práva na samotnou značku, což je jinak běžná praxe. Zdá se to jako divný krok – za pár let, až bude zdrojů víc, by přece ve Square mohli Hitmana přihrát jinému studiu a pěkně si vydělat. Jenže tenhle scénář opět narazil na překážku v podobě fanouška Macudy.

„Hitman by nebyl Hitman, kdyby ho nevytvořili IO,“ řekl ředitel. „Miluju tu hru a myslím, že fandové berou pouze Hitmany vytvořené IO. Takže jsem si řekl, že tohle bude pro hru nejlepší cesta. Tím pádem jsme podporovali jejich vlastní odkup, a z toho důvodu nám nevadilo, že budou pokračovat v používání značky.“

Macudovy sympatie se ovšem zřejmě nevztahovaly na ostatní značky, které hrály v historii studia důležitou roli. Práva na Kane & Lynch a Mini Ninjas jsou fuč, respektive v držení Square. IO si s sebou ovšem do svého nezávislého exilu odnesli ještě Freedom Fighters. Ale prioritou je pochopitelně už oznámená druhá sezóna Hitmana, takže nezbývá než doufat, že si ji fanoušci – mezi nimi i Macuda – užijí na maximum.

zdroj: Archiv

Nejnovější články