
Celá situace je přitom zarážející vzhledem k faktu, že se s rozvojem casual her a obecně her tematicky přístupnějších širšímu ženskému publiku, je právě feminní část hráčské komunity potenciálním zdrojem zisků. I proto by firmy měly chtít v příslušných pozicích ženy. Jenže od roku 2006 do roku 2009 se ve Velké Británii změnil počet žen v herním průmyslu z dvanácti na pouhá čtyři procenta. Firmy přitom o čerstvou estrogenovou krev dle svých slov stojí.
„Znepokojuje mne, že se množství žádostí o zaměstnání ze strany žen se stále snižuje. Hodně se teď snažíme je sem přilákat“, potvrzuje situaci Torsten Reil z Natural Motion. Studia chtějí, aby ženský potenciál při výrobě her nejen nalákal hráčky, ale aby účinněji působil při vývoji rodinných her.
Kaye Elling, úspěšná vývojářka, která se v branži pohybuje třináct let, vidí problém v neinformovanosti dívek. „Společnost vytvořila obraz, kde hry nejsou pro dívky vhodným stylem zábavy. Patří k uhrovatým klukům zavřeným v pokoji.
Většina dívek netuší, že herní průmysl může poskytnout skvělou kariéru s pravidelným platem, kde můžete stoupat po žebříčku výš a vydělat pořádné peníze“. Elling se nyní věnuje přednáškám o herním průmyslu, ale stále naráží na příliš malý zájem. Dle ní je třeba začít osvětu dřív, už v primárním vzdělávání, aby se mohly včas rozhodnout o případné kariéře.