GT Academy: Ticho před bouří
zdroj: tisková zpráva

GT Academy: Ticho před bouří

3. 8. 2014 8:10 | Téma | autor: Václav Rybář |

Tonda nám poslal ze Silverstone depeši, ve které popisuje spíše klidnější průběh čtvrtého dne. Za mírnější režim mohlo do jisté míry nevyzpytatelné britské počasí, které poslalo na slavný okruh nejednu spršku. Opravdová bouřka ale čeká na závodníky zítra. Budou se totiž jezdit duely, což znamená jediné – další vlnu vyřazování.

GT Academy 2014 bude znát svého vítěze už ve středu. Tikot hodinek je tedy nepřeslechnutelný a osud na nikoho nečeká. Přesto bylo podle všeho sobotní odpoledne poněkud ospalější. „Zkraje dne jsme natáčeli pár záběrů pro zítřejší souboje v driftování. Půjde o paralelní závod jeden na jednoho,“ prozradil Tonda Bláha ve svém e-mailu ze Silverstone. Na parkovišti si prý vyzkoušeli nejen pár driftů, ale i „policajtskou otočku“ alias „j-turn“, kdy musíte z rychlého couvání auto otočit o 180 stupňů a bez zaváhání odřadit a odjet ze scény. Soutěžící si to zkoušeli jednou na každou stranu. „Nebyla to bodovaná disciplína, spíš jsme jen tak blbnuli,“ poznamenal Tonda.

„Mnohem zajímavější byla teoretická i praktická příprava na britskou závodnickou licenci, kterou budeme případně potřebovat do úplného finále. Prošli jsme si všechna nařízení a vyhlášky, a pak jsme vyrazili na trať v 370Z Nismo na semislickách v docela slušném mokru,“ nastiňuje Tonda další průběh dne. Opět prý nešlo o bodovanou disciplínu, ale možnost prohnat konečně 370Z Nismo na mokru a zjistit, jak se vůz chová při prudkém brždění a mírně neurvalém zacházení, to všechno bylo určitě k nezaplacení. Trénink dělá mistra.

IMG_5087 zdroj: tisková zpráva

Den číslo čtyři měl být přece jen zakončen něčím intenzivnějším a to sice ježděním ve formulích po okruhu Stowe, jenže plány pořadatelů překazil vydatný déšť. Vzhledem k tomu, že šlo o závodění velkého počtu vozů na relativně malé trati (osm formulí na cca jedné míli), byla tahle disciplína přesunuta na zítřek. Kluci tak snad poprvé od začátku závodnického kempu měli nárok na volný večer. Právě přebytek volného času ale může být pro některé závodníky prokletím. Nervy pracují a jakmile se ruce a nohy nemají čím zabavit, začne to v hlavě šrotovat. Naštěstí se mohou v obřím kempu všichni odrelaxovat. Jsou tu pohovky s barvami jednotlivých regionů, obklopené půl tuctem racing seatů, kde se dá do zblbnutí hrát Gran Turismo 6. A kdyby to někoho přestalo bavit, na dalších Playstationech tu běží nejnovější FIFA nebo Trials Fusion.

Zní to jako ráj? Nezapomínejte, že všichni tu jsou sice svým způsobem za odměnu, ale chtějí svou příležitost vytěžit na maximum. Závodníci v sobě musí najít ten správný mix motivace, odhodlání, pokory i rozvahy, protože být jen rychlý se nemusí vyplatit. A poručit hlavě, stejně jako poručit tělu, často nejde na první dobrou. Se stále náročnějšími disciplínami a hlavně vzájemnými duely napříč regiony teprve přicházejí ty opravdové nervy. Tady se bude oddělovat zrno od plev, protože vyhrát může jen ten nejlepší, nikoliv nutně nejrychlejší.

My bychom rádi poděkovali Tondovi, který nás nadále zásobuje svými dojmy. Čeká ho teď velká výzva, takže nezbývá než držet palce.  Jízda bokem je sice spíš doménou jeho švédských konkurentů, ale drift king z nebe nespadl, takže doufejme, že Tonda sáhne do svých rezerv a všechny překvapí.

Videem se ještě krátce vraťme k úplně první disciplíně, kterou švédsko-polsko-česká klika vyhrála, tehdy ještě za pomoci již vypadnuvšího Michala Šmídla:

Připraveno ve spolupráci s automobilovým webem www.ifaster.cz

Nejnovější články