EVE Online: Aether Wars bude největším deathmatchem v dějinách her
zdroj: tisková zpráva

EVE Online: Aether Wars bude největším deathmatchem v dějinách her

14. 3. 2019 12:06 | Téma | autor: Mars Vertigo |

Možná jste loni zahlédli můj článek informující o dosud nejmasovější (a technicky nejproblémovější) bitvě v dějinách videoher, která se úctyhodnou číslicí 6 142 hráčů zapsala do Guinnessovy knihy rekordů. Ano, gigantická změť explodujících pixelů v mezihvězdném prostoru, kde se kvůli časové dilataci protáhla jedna herní vteřina až na dvacet reálných, nebyla zrovna pastvou pro oči, ale i tak šlo o mimořádnou událost. Toto prvenství však po roce hodlají vývojáři EVE Online pokořit.

Nepůjde tedy o událost vzniknuvší plynule z organického prostředí politických třenic hráčského super-korporátu, nýbrž o demonstraci síly technologického monstra z dílen inženýrů společnosti Hadean, se kterými si studio CCP nedávno pláclo na společném projektu.

Toto monstrum se jmenuje Aether Engine a dle slov šéfa CCP Hilmara Veigera má tato „hadeanská“ technologie obří potenciál k odemknutí nevídané kreativní svobody ve virtuálních světech, jako je EVE. Věří, že může jít o zásadní posunutí technologických hranic v online hraní, které by mohlo mimo jiné nastolit optimální podmínky i pro to, aby nás EVE nakonec všechny přežila.

Nakolik je jeho entusiasmus na místě, se můžeme přesvědčit již ve středu 20. března, kdy se během letošního GDC bude prezentovat technologické demo s krycím názvem EVE: Aether Wars. Bude se jednat nejspíše o odlehčenější arkádovou verzi původní hry, pravděpodobně bližší arénové VR střílečce EVE: Valkyrie.

Bližší informace zatím známy nejsou. Co však víme bezpečně, je fakt, že se v aréně utká více než 10 tisíc hráčů najednou. Hadean je společnost specializující se na cloudové technologie a mimo Aether enginu mají zároveň na kontě vůbec první čistě cloudový OS, takže není důvod jim jejich sebevědomí nevěřit, ale… uvidíme.

Dosud to vypadalo, že časová dilatace zůstane jediným efektivním řešením gigantických bitev v tomto více než 15 let starém, leč stále unikátním vesmírném MMO. Zlí a skeptičtí jazykové tradičně oponovali čemukoli jinému tím, že jakýkoli technologický pokus o řešení tohoto problému je zbytečný. Hráči pomyslnou laťku stejně vždy rychle překonají; pakliže jim hra umožní plynulé bitvy stovek hráčů, bitev se jich zúčastní tisíce atd.

Hadean a CCP tímto krokem hází do ringu pomyslnou rukavici a já jsem moc zvědav, jak vysoko se ona laťka nakonec posune a co to ve výsledku znamená nejen pro budoucnost EVE, ale i dalších masivně multiplayerových titulů, které se dnes musí spokojit s instancováním a stropováním kapacit serverů.

A abych nezapomněl, závěrem ještě dobrá zpráva pro ty, co neradi jen přihlížejí. Kliknutím na tento odkaz se můžete do největšího virtuálního deathmatchového šílenství v dějinách civilizace zapsat i vy!

Nejnovější články