
Do projektu se nalilo 57 milionů dolarů a vývoj má zajistit firma Intelligent Decisions. „Chceme vytvořit výcvikový program na úrovni pěší roty a CryEngine 3 je momentálně nejlepší videoherní technologií na trhu. Pomůže nám vytvořit, co možná nejrealističtější simulaci. V rámci programu můžeme vojáky dostat do reálně napodobených lokací v Iráku a Afghánistánu a můžeme těžit nejenom z realistické grafiky, ale i prostorového zvuku,“ říká Floyd West z Intelligent Decisions. Vojáci však nebudou sedět u počítače a ovládat pohyb. Kdepak, tohle je mnohem futurističtější.
Každý voják bude mít přilbu se senzory a displejem, který bude zobrazovat výstup z programu. Na zádech pak bude mít batoh, v němž bude zařízení, které bude pravděpodobně silně upraveným herním laptopem. Přilby budou upravené tak, aby voják při pohybu, který se přenese do programu, viděl i reálně okolí, nevrážel do kolegů při pohybu. Každý voják se bude pohybovat na podložce o rozměrech 10x10 stop, na které bude zajištěn kompletní motion capture. Jen to střílení bude pořád připadat na joystick. Ale snad se někdo chytne za nos a v rámci realističnosti jej upraví do podoby zbraně. Cílem je totiž vytvořit co nejreálnější prostředí ve hře, které by od vojáků vyžadovalo adaptaci a interakci spojenou s maximálním přenesením reakcí a pohybů týmu do programu.
V čem ale program má být ještě více zlomový? Umožní speciálním jednotkám jako Delta Force projít místo podobné tomu, kde budou zasahovat. Místo 2D fotografií by měli s dostatkem dat zvládnout vojáci dostat do programu reálnou podobu místa. Program bude mít různé moduly, od boje s nepravidelnými paramilitantními jednotkami, přes mise s úkolem udržet pořádek, až po zásah v zóně s civilisty. Takřka nekonečnou variabilitu by měl zajistit editor.

Vojáci nebudou muset ztvárňovat jen vojáky US Army. Někdo může převzít roli civilistů, další mohou hrát „nepřátelské síly“, které ale mohou být i poloautomatizované. Systémy budou vždy propojeny v síti pěti laptopů na tým, ovšem voják bude moci do „hry“ vstoupit i sám. Jak bude který scénář vyžadovat. Nemalá část rozpočtu prý padla na dokonalý motion capture systém, přičemž byl ve hře i Kinect! Ten se prý hodně blížil požadavkům, ale nezvládl namapovat pět vojáků najednou. Nutno říci, že i tohle je jeden z příkladů, jak významnou roli začíná hrát herní průmysl ve směru technologického vývoje. A zároveň to ukazuje, jak se vyvíjí sám. Pamatujete na minulý projekt US Army? America's Army stála na Unreal Engine 3 a mnozí z nás si ji jistě rádi zahráli. Tady jsme ale už na mnohem modernějším poli. Dismounted Soldier Training System by měl být dokončen začátkem příštího roku.