Co bude nového v Risen 2
zdroj: tisková zpráva

Co bude nového v Risen 2

5. 5. 2011 16:49 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Rozhovor s Piranha Bytes k Risen 2: Dark Waters, pirátskému pokračování solidního RPG, by se dal charakterizovat slovy „no comment“, alespoň co se týká obsahu druhého dílu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva O většině věcí ještě vývojáři nemohli a nechtěli mluvit, ale pár informací se nakonec podařilo vydolovat. První věcí je, že dvojka by měla být mnohem kvalitnější na konzolích. Jedničku bez okolků tvůrci označují jako (na konzolích) nepovedenou. Co se týče financí, je (ne)jasně řečeno: „Risen 2 je zdaleka nejnákladnějším projektem, jaký jsme kdy dělali. Nemůžeme ale být konkrétní“.

Dočkat bychom se měli i celkového „rytmu“ hry. Zatímco v první hře vidí autoři problém v tom, že chvíli nebylo co dělat a jindy zase kupili jeden dungeon za druhým, zde by mělo být vše vyvážené. „Také máme kompletně odlišný systém cestování. Rozdělili jsme svět na několik ostrovů a přístavních oblastí, takže zde stále máte otevřený svět, který můžete prozkoumávat, ale zároveň můžeme donutit hráče, aby některé mise vyřešil dříve, než odpluje“.

Mezi ostrovy se bude cestovat na lodích, ale bližší detaily odmítli tvůrci sdělit včetně toho, zda budeme mít vlastní pirátskou loď. Ale na rovinu, pokud nebudeme, bude to pořádné zklamání. Svět celkově bude větší, prý mají některé ostrovy velikost toho z prvního Risenu. Nemáme prý čekat skutky směřující k záchraně světa (i když se tak trailer trochu tvářil), jeden hrdina prý nesrazí temného boha na kolena. Ale jednoho z jeho poskoků už může.

Bude zde asi romance, ale nemáme prý čekat sex nebo alespoň explicitně ukázaný sex. Jinak ale v tomto směru nechtěli být vývojáři příliš sdílní. V partě budete mít najednou vždy jen jednoho člověka, žádnou smečku. Tvůrci nechtěli dělat autoleveling nestvůr a tak šli raději touto cestou. Došlo ke změnám v soubojovém systému, byť hlavně po vizuální stránce. Další úpravy pak zahrnovaly zakomponování střelných zbraní, které budou asi střílet o něco rychleji než jejich reálné předobrazy, abyste půl hodiny nesledovali, jak váš hrdina láduje.

Vývoj postavy bude o hodně svobodnější, nebude nějak svazován příběhem, jako bonus je tu dodatek, že některé věci vás naučí jen piráti. Budete moci vyrábět vlastní zbraně, ale ne zbroje a rozhodně nemáme počítat s multiplayerem. Co se týče délky hry, měli bychom se připravit na 40 až 60 hodin hraní a to už je solidní porce. Kdy hra vyjde ještě není jasné, ale stane se ta na platformách PC, X360 a nově i PS3.

Nejnovější články