Chris Avellone by nový Planescape udělal bez D&D pravidel
zdroj: tisková zpráva

Chris Avellone by nový Planescape udělal bez D&D pravidel

25. 7. 2012 11:16 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Skvělý rozhovor plný zajímavých myšlenek vyšel na Games Industry. Chris Avellone se v něm...

Skvělý rozhovor plný zajímavých myšlenek vyšel na Games Industry. Chris Avellone se v něm rozpovídal o Kickstarteru, do nějž se zapojil v rámci projektu Wasteland 2, kde byla jeho účast „za odměnu“ po překročení určité částky. V rozhovoru prezentuje velmi střízlivě formulované názory, které nespadají ani do ryzího nadšení, ani do jasného odmítnutí myšlenky crowdfundingu. Když odhlédneme od dotazů přímo na Wasteland 2 a Avellonovu participaci, nejzajímavější jsou myšlenky ohledně systému Kickstarteru jako takového.


Jednou z klíčových myšlenek je ta, že nevíme, jak se budou kickstarterové projekty chovat po svém vydání. „Myslím, že tu určitě je nebezpečí, že nikdo nebo jen malé množství lidí hru opravdu koupí. … Pokud ale lidé zareagují po vydání, prodáte spoustu kusů hry, lidem se bude líbit, tak v tu chvíli se mění spousta věcí. Už najednou nepotřebujete kickstarter, abyste vyřešili další projekt. Dokázali jste, že váš nápad je životaschopný, lidé za něj budou platit a nepůjde jen o ty, kteří jej podpořili finančně“.

Jedním z hlavních problémů Kickstarteru je, jak všichni víme, fakt, že jde o projekty, do nichž se nadšeně nalily peníze, ale jejich výroba chvilku potrvá. Odpověď na otázku toho, zda se lidé nakonec neunaví sledováním a financováním projektů, které nějakou chvíli neuvidí, odpověděl: „Jasně, myslím si, že už teď jsou lidé Kickstarterem unaveni. A také jim dochází peníze, které do něj chtějí investovat. Původně to byla ta nakažlivá energie, když začal projekt Double Fine, kterého si všimli snad všichni, protože to byla nová značka a bylo vzrušující být součástí téhle události. Bylo to něco speciálního, možnost zúčastnit se něčeho, co tu nikdy předtím nebylo. Myslím, že vše vyplynulo z téhle obrovské emocionální vlny, která ale pomalu klesá. Je těžší se nadchnout novými věcmi, když se dostavuje jakési vyčerpání“.

Což by se mohlo zdát jako dobrá odpověď blouznivcům, kteří náhle viděli v Kickstarteru a crowdfundingu novou budoucnost, která vytlačí tradiční model vydávání her. Ani Avellone nevidí v tomhle modelu jednoznačnou odpověď a řešení. „Vždycky tu bude místo pro vydavatele a AAA tituly. Lidé vždy budou chtít letní blockbustery a hry s velkou produkcí. Myslím, že klasický vydavatelský model tu bude vždycky a Kickstarter bude vždy lepší pro nezávislé hry a nové koncepty. Nebude to zázrak, který vše změní“.

Nakonec ale Avellone poznamenal, že by moc rád udělal moderní předělávku svého nedostižného Planescape: Torment. Myšlenka na crowdfundingem financovaný reboot je prý velmi lákavá, ale neví, zda by chtěl realizovat předělávku v rámci D&D pravidel, která jej při produkci původní hry spíše omezovala. „Bylo mnohem těžší udělat hru se všemi těmi myšlenkami, když tu byly mechaniky D&D. Šlo to do té míry, že jsme některé nápady museli zavrhnout. Museli jsme ignorovat některá kouzla, změnit systém povolání, kde byste mohli mezi nimi přepínat, a schopnosti zůstaly zachovány. D&D nám tohle nedovolilo a v některých aspektech to bylo omezující. Pokud bychom udělali duchovního následovníka, nevím, zda bychom použili Planescape licenci“.

Nutno říci, že bychom se za duchovního následovníka Planescape Torment nezlobili, i bez D&D a licence, protože tahle hra excelovala díky zcela jiným prvkům.

Nejnovější články