zavřít

Brian Fargo si pochvaluje zakoupení Microsoftem a odkládá svůj důchod

PlayStation 4 Windows MAC Xbox One Linux PS4 Pro Xbox One X

- Téma autor: Aleš Smutný Komentáře: 0

Oznámení o tom, že Microsoft zakoupil studio inXile, které stojí za skvělými RPG jako Torment: Tides of Numenera či Wasteland 2 Director’s Cut (vážně, DC verze je skvělá!), bylo přijato se smíšenými emocemi. Mnozí se bojí, aby se osobité studio Briana Farga v Microsoftu nerozplynulo. Právě Brian Fargo si ale transakci pochvaluje a přímo i mezi řádky naznačuje proč. A ne, kvůli penězům to není.

K celé situaci se Fargo rozsáhle vyjádřil v rozhovoru pro Eurogamer. Zajímavý je hned první, přímý dopad této akvizice. Fargo totiž dříve oznámil, že po dokončení vývoje Wasteland 3, na kterém aktuálně inXile pracuje, odejde z herního byznysu. To už neplatí. Dle svých slov je nadšený z nových možností, které se před ním a studiem otevírají a chce pokračovat. Samozřejmě je otázka, zda si Microsoft nevymínil, že Fargo zůstane, ale i to by byla pozitivní věc, znamenalo by to, že mu záleží na tvůrčím vedení inXile.

Také je třeba zdůraznit, že Farga zkontaktoval Noah Musler, který patří k hlavním lidem zodpovědným za obchodní rozvoj herní sekce. Zároveň se ale dlouhá léta zná s Fargem a Fergusem Urquhartem z Obsidianu, který Microsoft také koupil. Dá se říct, že v tomto případě velká společnost přesně věděla, do čeho šla a nešlo o nějaký náhodný výběr podle čísel.

Motivace pro Farga a inXile je celkem jasná – finanční stabilita. I když to Fargo neříká úplně napřímo, zastřešení společností jako je Microsoft mu přinese klid a prostor na rozvoj. „Pro mě je vždy cílem zabezpečit svou firmu tak, aby mohla trávit co nejvíc času vývojem a zlepšováním se. Což znamená prodat alespoň 2 miliony kopií, po tom touží každý. A nebo uděláte obchod jako tenhle. Podtrženo, sečteno, o tohle mi šlo především.“

Další Fargova slova naznačují, že inXile sice není na pokraji krachu, ale budoucnost byla vždy nejasná, protože záležela na úspěchu aktuálního titulu. Firma měla úspěch v rámci crowdfundingu, ale podle Farga vzrostly náklady na vývoj her na úrovni, na jaké chce hry nadále dělat, z 15 milionů dolarů na 20.

Fargo sám říká, že má vždy záložní plány, jak firmu zabezpečit a že i když se Torment neprodával dobře a do dokončení Wastelandu 3 je daleko, prostě by provedl nějaké změny, ale ty by mohly zahrnovat i třeba odložení hry, nutnost pracovat na zakázku pro jiný subjekt apod. Jednoduše, inXile by pořád byl lodí na rozbouřeném moři. To, že nyní mají k dispozici zajištění ze strany Microsoftu situaci stabilizuje.

Ostatně, pomůže to i v rozvoji samotného studia. „Aktuálně máme 70 zaměstnanců na plný úvazek a dalších 15 na práci dohodou, přičemž všichni mají dost práce,“ říká Fargo o momentálním stavu. Nicméně s přechodem pod Microsoft by se studio mělo rozrůst. „Krátkodobě chceme zvýšit stavy o cca 30 procent. Nechceme být studiem o několika stech lidech, ale vyplnit mezery, kde jsme zoufale chtěli: mít někoho na plný úvazek na audio, někoho na plný úvazek na nasvícení, někoho na filmečky, to nám pomůže vylepšit to, na čem pracujeme.“

Zbývá se tedy zaměřit na to, co pracují. Nejblíž vydání jsou konzolové verze The Bard’s Tale IV a je otázka, zda nyní vyjde na PS4. Na to Fargo odpovídá, že neví, protože si nepamatuje tento detail z celé dohody, která se táhla od dubna. Ale je si jistý, že Wasteland 3 bude na obě konzole. Není to ale vše. Ve studiu se pracuje na dalším projektu, který ještě neoznámili a Microsoft se o něj zajímal a inXile se k němu nyní bude moci vrátit s více penězi a lidmi.

Celkově zní Fargo spokojeně, což ostatně dokazuje fakt, že odkládá svůj herní důchod. Není divu, protože teď mu Microsoft dává jistotu zázemí a finanční základny, kterou prostě předtím firma neměla. Bude zajímavé sledovat, jaké budou další projekty, které už budou iniciovány po domluvě s Microsoftem, prozatím můžeme prý najisto počítat příští rok s Wasteland 3.

Tagy: sci-fi RPG tahová postapokalyptická dungeon herní série dungeon crawler

Zdroje: Vlastní,PCGamesN, Eurogamer.net

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce her či hardwaru. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta. Více informací zde.

Novinky na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.