Black: „Codemasters nedávali Bodycountu co měli“
zdroj: tisková zpráva

Black: „Codemasters nedávali Bodycountu co měli“

13. 12. 2010 16:05 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Když Stuart Black opustil Codemasters, bylo to jako rána z čistého nebe. Zkušený britský vývojář byl prakticky páteří celého projektu, jenž byl dědicem hry Black, na níž se Black (Stuart) podílel jako jeden z tvůrčích a hlavně duchovních otců vedle Alexe Warda z Criterion. Stejně jako byl tento krok nečekaný, byl i poměrně kontroverzní, tedy ve vztahu ke Codemasters.


Ve svém prohlášení totiž Black velmi lakonicky vypustil tvrdou větu: „Porušili dohodu“, a dodal „nikdo se nesnažil tuhle chybu napravit, tak jsem se sbalil a šel“. Víc o konkrétním důvodu z Blacka nedostanete, nicméně pokud se těšíte na již zmíněnou FPS Bodycount, v níž se v roli žoldáka a bývalého amerického vojáka Jacksona zúčastníte války korporátních „sítí“, bude vás jistě zajímat, jak na tom hra je. Kdyby nic jiného, její záměr vytvořit prostředí, které bude na 100% zničitelné, působí atraktivně.

Black se na toto téma nerad vyjadřuje, nicméně pár slov utrousil. „Bylo to jedno z nejtěžších rozhodnutí mé kariéry. Bohužel ale bylo jasné, že Codemasters nemohli anebo nechtěli poskytnout Bodycountu takovou podporu, jakou jsem si představoval a jakou jsem i požadoval. Některé marketingové tahy a trailery odváděly pro hru spíše medvědí službu. Přitom až do poloviny vývoje vše šlo dobře, ale pak se mi celá budoucnost rozsypala pod rukama. Pak jsem ale vychladnul a prostě z celého projektu odešel“.

To rozhodně nezní pro Codemasters lichotivě. Zdá se, že marketing začal do vývoje hry zasahovat více než měl a to až do té míry, že se Black odhodlal k takovémuto kroku. Jaká je budoucnost Bodycountu? Nu, hlavní je, že budoucnost zatím má, nicméně je otázka, zda dokáže naplnit všechny cíle, jež si tvůrci vytyčili. A co Black? Ten už je v City Interactive a připravuje FPS z Druhé světové války ve stylu Tuctu špinavců a nebo Hanebných panchartů.

Nejnovější články