Americká armáda chce nahradit VBS 2 od Bohemia Interactive
zdroj: tisková zpráva

Americká armáda chce nahradit VBS 2 od Bohemia Interactive

1. 8. 2012 12:49 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Simulátor vojenských operací Virtual Battlespace 2 od Bohemia Interactive sloužil potřebám US...

Simulátor vojenských operací Virtual Battlespace 2 od Bohemia Interactive sloužil potřebám US Army řadu let. A nejenom jí, používají ho i australské, kanadské, novozélandské, nizozemské, singapurské vojenské složky a několika samostatných administrativních celků v rámci amerických ozbrojených složek. Nyní ovšem americká armáda, samozřejmě v kontextu modernizace systémů, začala hledat novou „vojenskou hru“, kterou by mohla používat pro potřeby výcviku a simulace.


Oficiální požadavky, které byly uveřejněny si můžete přečíst sami zde a je to bezesporu zajímavé čtení. Jde o seznam požadavků, na které by se měli současní či budoucí partneři zaměřit. Cílem je FPS pro trénink vojáků a menších jednotek. Hra musí být schopna zakomponovat mise s použitím smrtících i nesmrtících prostředků a zobrazit různá prostředí z hlediska terénního, vojenského, politického i socioekonomického. Pozoruhodné je, že by měla hra mít možnost žánrového rozšíření.

Doslovně se uvádí, že se do budoucna uvažuje o využití MMORPG pro zobrazení širšího kontextu přípravy a průběhu střetu a strategie, jak real-time, tak tahové. Jde samozřejmě o hrubé rámcové načrtnutí složitějších simulačních situací, které má systém vytvořit. Hra musí splňovat vše, co nabízí Virtual Battlespace 2 a musí být kompatibilní s některými systémy modelů terénu.

Zajímavé je, že je zde stále zaměření hlavně na operace menších jednotek, zejména proti protivníkům typu nepravidelné armády s improvizovanými zbraněmi. Přitom konflikt Ruska s Gruzií hodně vojenských analytiků ukázalo jako příklad toho, že masivní nasazení konvenční armády stále patří ke klíčovým formám vojenského konfliktu. Na druhou stranu, takový teď zrovna na pořadu dne pro americkou armádu není a je tedy cítit jasná potřeba simulace menších taktických celků.

Cena nabízené zakázky dá budoucímu partnerovi do kasičky 44,5 milionů dolarů v rámci pětiletého kontraktu. Dá se očekávat, že Bohemia Interactive opět bude o tento projekt zajímat. Každopádně je velmi zajímavé sledovat, jak se herní systémy definitivně prosadily do této velmi specifické sféry a zjevně zde dobře plní svou funkci.

Nejnovější články